Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Benoit Vermeeren

Met verrassend resultaat!

TRIED & TESTED: de 30 day plank challenge

Wij zitten enorm graag op onze redactie, maar van een hele dag op een bureaustoel zitten, krijg je helaas geen sixpack. Redactrice Marte wilde daar graag verandering in brengen en besloot haar buikspieren een oppepper te geven door 30 dagen lang elke dag te planken.

'Laat ik maar beginnen met te zeggen dat dit geen typisch voor- en naverhaal is. Ik heb de afgelopen maand een 30 day plank challenge gedaan. Hoewel ik zelf erg positief ben over de challenge, is het zichtbaar resultaat toch wat teleurstellend. Ik had dan ook één ding over het hoofd gezien: het feit dat het november was en er dus overal pepernoten, chocoladeletters en marsepein te krijgen waren. Oeps.

 

Vaak zie je bij dit soort challenges foto’s zoals deze hieronder, waarop een miraculeus verschil zichtbaar is (bij onderstaande foto zelfs al na 21 dagen!).

 
 
 

A photo posted by Stacy Rae (@stacyraejo) on

 

Bij mij is het verschil wat minder indrukwekkend, maar het zou natuurlijk kunnen dat mijn spieren onder een, ahum, laagje pepernoten verstopt zitten.

 

De challenge

 

De challenge die ik heb gedaan was er eentje van GoodtoKnow. Waarom ik precies voor deze challenge koos? Omdat er vier verschillende soorten oefeningen werden afgewisseld, waardoor de kans dat ik me ging vervelen iets kleiner werd. Daarnaast train je op die manier verschillende spieren – wat een extra pluspunt is, natuurlijk.

 

Waarom ik überhaupt een plank-challenge wilde doen? Dat vroeg ik mezelf soms ook af. Voornamelijk omdat ik hoopte dat ik er iets gespierder van zou worden. Ik ga namelijk al richting de dertig en dat begin ik te merken. Het is blijkbaar écht waar dat alles rond je dertigste minder strak wordt. Scheisse!

 

Het resultaat

 

pc1

 

De eerste week was een hel. Ik had zo.veel.spierpijn. Maar daarna werd het beter! En hoewel het misschien niet echt te zien is op de foto’s, ben ik wel véél sterker geworden. Het planken werd écht steeds makkelijker. Ik voel dat mijn armen, benen en rug sterker geworden zijn en mijn billen zijn net iets ronder. Mijn buikspieren branden nog steeds bij elke sessie – maar dat betekent alleen maar dat er iets gebeurt, toch? Ik ben dus echt van plan om door te gaan met het planken. Zelfs als ik er geen dromerige buikspieren van heb gekregen, voel ik wél dat mijn lichaam sterker is geworden. En dat daar ben ik blij om. Heel blij!

 

pc2

 

Hoewel het resultaat dus iets minder zichtbaar is dan ik gehoopt had, zou ik de challenge absoluut aanraden. En ik ga proberen door te zetten – wie weet heb ik dan tegen de zomer échte buikspieren?

 

pc3

 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '