Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Reporters/ Facebook bol.com

Het socialmediateam van bol.com scoort alweer door geniaal in te haken op de actualiteit.

‘Het is niet slim, maar je gaat er niet Dotan’: bol.com amuseert zich kostelijk met Dotan-relletje

Het socialmediateam van bol.com is er zowat een gewoonte van aan het maken: op geniale wijze inhaken op de actualiteit om zo duizenden likes en veel lof van volgers te vergaren. Het nieuwste slachtoffer van de grapjassen is de Nederlandse zanger Dotan, die erop betrapt werd fake fanaccounts in te zetten. ‘Daar kunnen we wel iets mee’, dacht men bij bol.com.

Fake fans


Dotan is een Nederlandse zanger die in 2014 bij ons een eerste grote hit scoorde met ‘Home’. De voorbije acht maanden deden twee Nederlandse journalisten van de Volkskrant onderzoek naar de artiest. Zij ontdekten dat Dotan zo’n 140 valse profielen liet aanmaken om lovende reacties van zogezegde fans te verspreiden. Ook fabriceerde de zanger enkele virale verhalen rond zijn persoon, zoals dat van een fan die zogezegd een volledige vlucht naast hem zat zonder hem te herkennen.

Ondanks de bekentenis van zijn vroegere assistente, bleef Dotan aanvankelijk alles ontkennen. Maar maandagavond gaf de zanger in een videoboodschap dan toch toe dat hij gesjoemeld heeft, al verdween de video ondertussen weer van zijn Facebookpagina. Op andere sites is de boodschap wel nog te vinden.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Bol.com aan zet


Bol.com toont de laatste tijd steeds vaker dat ze niet achteruit deinzen voor een gedurfd mopje. Het socialmediateam van de webshop speelt dan ook graag in op deze controverse. Maandagavond deelden de Nederlanders onderstaande post op Facebook.

Vreemde timing, maar voor de rest niet echt opvallend, denk je? Tot je de naam van de zogezegde recensent en vooral de reacties onder de post bekijkt. Merk ook de ‘verontschuldiging’ van bol.com op, waarin ze Dotan bijna letterlijk quoten. Pijnlijk, maar alweer een geniaal staaltje marketing.

Maar daar stopt bol.com nog niet. Het socialmediateam heeft zelfs tijd en inspiratie om met puns en sarcasme te antwoorden op reacties onder de post. Meer van dat, please!

Meer geniale acties van bol.com:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '