Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© bol.com

'Dank je wel voor de good vibrations!', reageert bol.com op de positieve reacties onder de post.

LACHEN: bol.com scoort met gewaagde maar geweldige reclame op Facebook

Reclame is meestal een pain in the ass. Maar soms, heel soms, slaat een merk de nagel op de kop met een advertentie die niet alleen de aandacht trekt, maar ook geweldig grappig is. Zoals de afbeelding die bol.com deze ochtend op z’n Facebookpagina deelde.

Good vibrations


Post een hand met een vibrator vast op Facebook, en je mag er zeker van zijn dat heel wat vingers stoppen met scrollen. Zet er dan nog een passende oneliner bij, en je verzamelt op enkele uren tijd zo’n 4.000 likes, 3.500 reacties en 560 shares, zo blijkt. Marketing done right, heet dat dan. Dit is de gedurfde reclamefoto van bol.com die heel wat Nederlanders en Vlamingen vandaag blozende kaakjes en een grote glimlach bezorgde.

Naar goede gewoonte reageert bol.com ook onder deze foto op de reacties van hun volgers, en dan doen ze met een flinke portie humor. De positiefste reacties krijgen een goed gevonden ‘Dank je wel voor de good vibrations!’, terwijl een man die zich openlijk afvraagt wat voor een gekke zaklamp dit is, te horen krijgt dat hij ‘hiervan het licht gaat zien’. Op een van de weinige negatieve reacties van een klant die vindt dat deze reclame te ver gaat, aangezien bol.com ook kinderspullen verkoopt, reageert de woordvoerder van bol.com het volgende: ‘We zijn ons ervan bewust dat berichten als deze verschillende reacties kunnen opleveren. We hebben het bericht geplaatst met een humoristische inslag. Het is uiteraard niet onze bedoeling om aanstootgevend te zijn richting onze volgers.’ 

Oh ja, we willen bol.com geen handel afnemen, maar als je nog tot 12 september wacht, komt hij voor maar € 4,95 bij Flair. Een vibrator dan, niet de bezorger.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '