Home Lifestyle Is je mini-me een moeilijke eter? Dit Instagramaccount geeft enkele handige tips

Is je mini-me een moeilijke eter? Dit Instagramaccount geeft enkele handige tips

Kan jij ondertussen al niet meer bijhouden hoe vaak je ‘Ik lust geen broccoli’ hebt gehoord?

kleuter
© Ross Sokolovski via Unsplash

Wil jouw kleintje alleen maar koekjes eten en geen fruit of lust jouw mini-me geen broccoli terwijl hij of zij het nog nooit geprobeerd heeft? Het zijn taferelen die elke ouder bekend voorkomen, maar gelukkig bestaat er voor elk probleem een oplossing. Op het Instagramaccount @kids.nutritionist staan alvast een heleboel handige tips die kunnen helpen als je thuis een moeilijk eter aan tafel zitten hebt. De moeite waard om eens te bekijken!

Leah Hackney, een erkende diëtiste, is alvast de vrouw achter het Instagramaccount @kids.nutritionist. In een interview met Bored Panda vertelde Leah dat ze altijd al een passie had voor pediatrie en dat het haar droom was om gezinnen te helpen. Zelf heeft ze een tijdje gewerkt in een kinderziekenhuis in het Amerikaanse Texas. Hier heeft ze ontdekt heeft dat de juiste informatie cruciaal is als het over kinderen en voeding gaat.

View this post on Instagram

Drop a 🥦 for kids eating new foods!⁣⁣ ⁣⁣ I get the question almost every day "how do I get my kid to eat veggies?" Parents say "I offer them every day, but they refuse before they've even tried it!"⁣⁣ ⁣⁣ First, I want to say you're doing a great job! Kids have big feelings about things, and it doesn't always make sense to us. Sometimes they can't always express what's really bugging them about the food!⁣⁣ ⁣⁣ One way to prevent food refusal:⁣⁣ -Serve one food you know they LOVE⁣⁣ -Offer small portions. Think you're giving small portions already? Go smaller. Now again, SMALLER. ⁣⁣ If they want more, they can ask for more!⁣⁣ -Keep it cool 😎 whether they eat it or not⁣⁣ ⁣⁣ These tips are so much easier said than done! It's important for families to find meal strategies that work for THEM.⁣⁣ ⁣⁣ If you are at your wits end with fighting over food with your little one, and want to help add more variety to their diet, apply to work with me. ✨Click the link in my bio for guidance on feeding your hesitant eater. I'm currently almost booked so I’m only accepting a few new 1:1 clients.✨

A post shared by Leah | Pediatric Dietitian (@kids.nutritionist) on

Resultaat? Om ouders te helpen, heeft Leah in 2019 haar eigen Instagramaccount opgericht waar ze handige tips omtrent eten deelt. Hier ligt de focus steeds op jonge kinderen en hun relatie met (gezonde) voeding. ‘Op mijn pagina kan je makkelijke tips terugvinden die kunnen helpen bij het voeden van je baby, kleuter of zelfs tiener’, aldus Hackney in haar gesprek met Bored Panda.

View this post on Instagram

Drop your little ones favorite sweet! 🍦🍫🍰🍓⁣⁣ ⁣⁣ Sweets have been a hot topic lately. I find parents get sooo stressed out about them! I have many parents in my DMs say “ I just feel like my little one is obsessed with sweets, but I don’t want to be too restrictive, how do I handle that?”⁣⁣ ⁣⁣ First, let me say, there’s so much fear mongering around sweet foods! I get it, we don’t want that to be ALL our little one eats, because we know that isn’t supportive of their overall wellness.⁣⁣ ⁣⁣ However, YOU as the parent get to decide when you serve them. That will look different for every family and every family's culture/traditions.⁣⁣ ⁣⁣ I recommend doing what you can to neutralize these foods, so your little one grows up being able to listen to their hunger/fullness cues around them.⁣⁣ ⁣⁣ Using descriptive language when presenting sweets, helps take them off a pedestal:⁣⁣ ⁣⁣ -”This is chocolate, it tastes sweet”⁣⁣ ⁣⁣ -”This is a cookie, it is soft and chewy”⁣⁣ ⁣⁣ Sometimes depending on the situation, YOU also get to decide if there’s enough for more or not. Every family is different, and serving sweets doesn’t have to be stressful.⁣⁣ ⁣⁣ I help parents navigate having a plan for serving sweets that works for their family, and supports their little one to learn balance. If you are wanting to feel confident in serving a variety of foods to your little one so they can grow up to have a positive food relationship, apply to work with me. ✨Click the link in my bio-I’m currently accepting new clients✨

A post shared by Leah | Pediatric Dietitian (@kids.nutritionist) on

De posts die je op haar account kan terugvinden, gaan over vrijwel elk onderwerp. Denk bijvoorbeeld maar aan hoe je je peuter zelfstandig kan leren eten of hoe je komaf kan maken met kieskeurige eters. ‘Het is belangrijk dat je kinderen een positieve relatie opbouwen met eten en dit doorheen hun hele leven’.

View this post on Instagram

Double tap for preventing food battles! ❤️⁣⁣ ⁣⁣ So you’re heading to the fridge to get things ready for a snack or meal. You know that they haven’t been eating as much variety, and you are starting to get concerned that they are only eating certain foods over and over again. ⁣⁣ ⁣⁣ You know it probably won’t go well, but you call out anyway “what do you want to eat?”⁣⁣ ⁣⁣ Your little one pauses, and says EXACTLY what you thought they would. It’s the same food that you make every day, because you know they will eat it. ⁣⁣ ⁣⁣ But today, you’re trying to break the cycle, so you say “No we aren’t having that we are having ____.”⁣⁣ Then comes the tantrum and the tears…⁣⁣ Finally you cave and make the food anyway, and feel so frustrated and defeated.⁣⁣ ⁣⁣ Do you relate to this? Parents, you are not alone, this story is so common!⁣⁣🙋‍♀️ ⁣⁣ One thing that could’ve prevented this food battle is: Remember YOUR roles in feeding. ⁣⁣ Your job is to decide what food is being offered.⁣⁣ ⁣⁣ To prevent food battles, be considerate in what you offer: ⁣⁣ Offer 1 food you know they love, and another they may still be learning. ⁣⁣ For example: they LOVE bananas and are learning blueberries. ⁣⁣ Say: “Would like bananas or blueberries with your snack?”⁣⁣ ⁣⁣ I teach parents how to avoid food battles and feed their kids confidently, so they grow to be adventurous eaters. If you are wanting to confidently feed your little one, apply to work with me with the link in my bio- I’m currently accepting new clients.✨⁣⁣ ⁣⁣ Have you tried this with your child?👇

A post shared by Leah | Pediatric Dietitian (@kids.nutritionist) on

Daarnaast is Hackney ook een grote voorstander van intuïtief eten. ‘Als baby vragen we automatisch om eten wanneer we honger hebben en stoppen we met eten wanneer we genoeg hebben. Zo zijn er een heleboel fysieke signalen zoals simpelweg huilen of een flesje wegduwen als we voldaan zijn. Het is een vaardigheid die we bij onze geboorte geërfd hebben.’ Het idee van intuïtief eten is de laatste jaren aan een opmars bezig. Toch is het voor volwassenen soms moeilijk om ons buikgevoel te volgen. Maar aangezien het iets is waar we mee geboren worden, moeten we gewoon opnieuw leren om naar ons lichaam te luisteren en ons niet te laten verleiden door zoetigheden of cravings.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.