Home Lifestyle Body 7 tips om te blijven sporten nu je weer (vaker) naar het...

7 tips om te blijven sporten nu je weer (vaker) naar het werk moet

Vind jij het moeilijk om in beweging te blijven nu je normale leven steeds meer vorm krijgt?

lopen
© Ketut Subiyanto via Pexels

Ben jij tijdens de lockdown (meer) beginnen sporten en wil je deze goede gewoonte volhouden nu je weer vaker naar kantoor moet? Lees dan vooral snel verder, want wij geven je alvast 7 tips die ervoor zorgen dat jij niet hervalt in je oude gewoontes (lees: de zetel).

Ben jij de afgelopen maanden begonnen met lopen, was je dagelijks op je yogamatje te vinden of wie weet volgde jij wel de online workouts van redactrice Herlinde? Dan heb je het vandaag misschien moeilijk om je goede gewoontes vol te houden nu het normale leven zich steeds meer hervat en je wellicht weer vaker naar kantoor moet.

Toch is het belangrijk om je actieve levensstijl door te zetten, want meer bewegen is alleen maar goed voor je gezondheid. Heb je er alleen minder tijd voor omdat je nu weer langer onderweg bent naar je werk? Probeer dan een van onderstaande zeven tips zeker een keertje uit.

1. Integreer het in je dagelijkse routine

We hebben allemaal zo onze dagelijkse gewoontes en sporten kan daar perfect deel van uitmaken. Sta jij ’s ochtends standaard tien minuten vroeger op om eerst de krant te lezen? Maak dan ergens een momentje vrij om te sporten en maak ook hier een dagelijks ritueel van. Neem bijvoorbeeld je sportzak al mee wanneer je gaat werken. Zo sluit het perfect aan bij je werkschema en hoef je niet nog een keer naar huis om je spullen te pakken.

2. Maak er een actieve lunchpauze van

Heb je echt een drukke agenda? Probeer dan om tijdens je lunchpauze of tijdens de ochtend te sporten. Vaak heb je op deze momenten namelijk minder meetings gepland staan. Nog een voordeel van te sporten tijdens je middagpauze is dat je even een pauze kan nemen van al je schermen. Zo geeft je niet alleen je lichaam, maar ook je geest een korte rustpauze.

3. Kort maar krachtig

Een workout hoeft echt geen uur te duren. Een korte pauze van een kwartiertje kan soms genoeg zijn om je nieuwe levensstijl op peil te houden. Daarnaast hoef je je ook niet in het zweet te werken. Gewoon een korte wandeling is echt al meer dan voldoende.

4. Kies voor oefeningen waar je plezier uithaalt

Als je een bepaalde sport of oefening niet graag doet, is het een stuk moeilijker om vol te houden. Gebruikte jij je fitnessabonnement amper voor de lockdown, maar kon jij de afgelopen weken zo genieten van je dagelijkse loopje? Forceer je dan nu niet om terug naar de fitness te gaan. Blijf gewoon lopen op je eigen tempo en zorg ervoor dat je er plezier aan beleeft. Op deze manier is het een stuk makkelijker om van het sporten een vaste waarde te maken.

5. Sport vanuit je kot

Het is niet omdat de fitnesscentra in ons land weer open zijn dat je ook echt terug moet gaan. Heb jij de afgelopen weken een routine gevonden die je perfect vanuit je woonkamer kan doen? Voel je dan niet verplicht om naar de gym te gaan als je op deze manier tijd kan besparen.

6. Maak er geen verplichting van

Voor de uitbraak van het coronavirus voelde sporten voor veel mensen ongetwijfeld aan als een verplichting. Alleen is de kans groot dat jij de afgelopen periode leerde om sporten leuk te vinden of dat je het als een soort van ontspanning begon te zien. Probeer dan ook om dit gevoel vast te houden en dat bewegen een manier is om te ontstressen en niet gewoon nog een extra taak op je lijstje.

7. Zet het in je agenda

Wanneer je een afspraak in je agenda hebt staan, zal je deze minder snel afzeggen. Dit kan gaan over afspraakjes met vrienden, maar je kan even goed een sportsessie inplannen. Zo weet je op voorhand wanneer je gaat sporten en zo maak je er ook bewust tijd voor. Door van je workouts een prioriteit te maken, zal het sneller een onderdeel van je dagelijkse levensstijl worden.

Lees ook: 

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.