Home Lifestyle Food Sterrenrestaurant The Jane blijft 4 weken dicht na hevige brand

Sterrenrestaurant The Jane blijft 4 weken dicht na hevige brand

Dit komt door een hevige brand die zaterdagmiddag ontstond in de keuken.

Slecht nieuws voor wie de komende maand een reservatie had bij The Jane. Het sterrenrestaurant van Sergio Herman en Nick Bril is namelijk de komende 4 weken gesloten nadat er zaterdag een hevige brand ontstond in de keuken.

Zaterdagmiddag ontstond er brand in de zijkeuken van The Jane. De oorzaak werd nog niet officieel bevestigd, maar vermoedelijk gaat het om een combinatie van een te grote hitte en een probleem bij de ventilatie. ‘Ik voelde meteen dat dit geen klein brandje was’, aldus chef-kok Nick Bril in Gazet van Antwerpen. Hij kreeg de brand in de keuken snel onder controle, maar terwijl schoot ook de afzuiginstallatie aan de buitenkant in brand. De honderd aanwezige gasten en zo’n vijftig personeelsleden werden uit veiligheid ook meteen geëvacueerd.

Minimaal € 15.000 aan kosten

Ondanks het feit dat de brandweer snel ter plaatse was, moest het dak opgebroken worden om latere opflakkeringen te voorkomen. Daarnaast is er ook heel wat keukenapparatuur gesneuveld, moeten er een nieuw ventilatiesysteem en een nieuwe afwasruimte komen en moet ook de elektriciteit waarschijnlijk opnieuw aangelegd worden. Dat komt door de waterschade van het bluswater.

Bij The Jane doen ze er ondertussen alvast alles aan om een oplossing te vinden voor hun gasten. ‘Die hebben lang op voorhand gereserveerd en die moeten we nu teleurstellen’, schrijft GVA. Medewerkers proberen dan ook om komende afspraken om te boeken en een regeling te vinden voor iedereen die afgelopen zaterdag aanwezig was. Het restaurant blijft namelijk de komende vier weken dicht. Men hoopt alvast om op 9 april, na hun vooraf geplande vakantie, weer te kunnen openen.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.