© Photonews

Op vlak van zang schoot de popdiva misschien tekort, maar haar show is wel ijzersterk en daar moet je haar wel de nodige credits voor geven.

4 redenen waarom het concert van Britney Spears toch de moeite was (ook al heeft ze geen woord live gezongen)

Gisterenavond stond Britney Spears met haar ‘Piece of Me’-tour in het Sportpaleis in Antwerpen. De ticketverkoop ging al eind januari van start dus fans hebben (letterlijk) een halfjaar uitgekeken naar de komst van de Princess of Pop. Alleen waren er heel wat aanwezigen teleurgesteld omdat de zangeres continu aan het playbacken was. Natuurlijk verwacht je live muziek als je naar een optreden gaat kijken, maar fans van de blondine (moeten) weten dat ze geen zangeres, maar net een performer is. That’s Britney, (bitch). Ook wij waren aanwezig en vertellen je graag waarom haar show toch de moeite was om een keertje gezien te hebben.

1. IJzersterke show

La Spears heeft haar show al meer dan 250 keer opgevoerd in Las Vegas en dit op een periode van vier jaar tijd. Het was dan ook een van de succesvolste concertreeksen die de stad ooit heeft gekend en haar show zit dan ook perfect in elkaar. Het optreden bestaat uit verschillende acts waardoor je echt het gevoel krijgt dat je naar een show aan het kijken bent en minder naar een optreden. Als je de setlist opzoekt, zie je bijvoorbeeld ‘Magic Circus’ staan. De nummers uit dit stuk waren hier dan ook volledig op afgestemd. Haar dansers hadden een aangepaste outfit aan, het decor was volledig in thema en Britney kon dan ook niet anders dan te beginnen met haar hit ‘Circus’.

2. Uitstekende nummerkeuze

Nu we het toch over haar songs hebben, was er ook duidelijk nagedacht over de nummerkeuze. Zo bracht de zangeres een mix van haar bekendste hits en een aantal minder gekende nummers. Toppers zoals ‘Toxic’, ‘Stronger’ en ‘Oops!... I Did It Again’ mochten dan ook niet ontbreken op de setlist. Haar klassieke ballade ‘Sometimes’ ontbrak dan wel, maar zo werd het nog maar eens duidelijk dat Britney zich op haar sterke kanten wou focussen.

3. In topconditie

Ze mag dan geen ijzersterke zangeres zijn, maar de Princess of Pop weet hoe ze moet performen. De nummers volgden elkaar razendsnel op en alle choreografieën waren zo synchroon dat je wel onder de indruk moest zijn. Op vlak van zingen vertrouwde ze misschien op haar vooraf ingezongen vocals, maar de ondertussen 36-jarige popdiva gaf samen met haar dansers het beste van zichzelf op elk nummer. Britney Spears is in topvorm en dat is iets waar ze best trots op mag zijn. We herinneren ons allemaal, denk ik, het incident uit 2007 met de paraplu?

4. Nostalgie troef

Last but not least gaat La Spears hand in hand met een gezonde dosis jeugdsentiment. Veel fans hadden zich bijvoorbeeld verkleed in haar iconisch schoolmeisjesuniform uit haar clip ‘Baby One More Time’. En kon ik niet anders dan glimlachen wanneer plots mijn favoriete nummer uit de jaren negentig uit de boxen hoorde komen.

Nog meer Britney
:

' ' ' '