Home Lifestyle MUST FOLLOW: Julie Janssens: ‘Het persoonlijke contact met de klanten en de...

MUST FOLLOW: Julie Janssens: ‘Het persoonlijke contact met de klanten en de dankbaarheid achteraf zijn onbetaalbaar’

'In het begin vond ik het best spannend om mijn werk online te delen, maar zo goed als al mijn klanten vinden me via Instagram. Het is een onmisbare tool geworden.'

© Thomas Legrève voor Flair

Concepten bedenken, fotograferen, teksten schrijven… Julie Janssens (30) kan het allemaal. Alleen zat ze voorheen aan haar bureau gekluisterd en verkiest ze nu een prachtig bos.

Volg Julie als

  • … je op trouwen staat en een origineel huwelijksfeest wil dat niet van Pinterest lijkt te zijn gekopieerd.
  • … je een zwak hebt voor (veld)bloemen en dramatische boeketten.
  • … je houdt van de kleine dingen in het leven, zoals een picknick in het bos of een stuk taart met een leuk muziekje erbij op zondag.

De online stijl van Julie

  • Julie fotografeert nooit met haar iPhone, maar wisselt af tussen de systeemcamera A6300 en de compactcamera RX100 V, beide van Sony.
  • Ze bewerkt haar foto’s met Lightroom. Heel soms gebruikt Julie de gratis app VSCO, maar een favoriete filter heeft ze niet.
  • Van elke bijeenkomst of project deelt Julie achteraf een sfeervol verslag in haar Stories. Mooie fonts mogen daarbij niet ontbreken.

100 % DIY

‘Toen mijn man Roel en ik ons enkele jaren geleden verloofden, wisten we dat we geen klassieke bruiloft wilden. Het bos nabij het vakantiehuis van mijn grootouders in Aarschot bleek de ideale locatie voor ons feest. We organiseerden een picknick en timmerden een dansvloer in elkaar waarop tot in de vroege uurtjes werd gefeest. Van de menukaart tot de bloemen: alles deden we zelf. En dat ging niet onopgemerkt voorbij. Aan het eind van de avond kregen we van meerdere gasten de vraag of we ook hun huwelijk of babyborrel wilden stylen. Een heus compliment, uiteraard, maar durfden we de sprong wel te wagen?

Van grote naar kleine vissen

‘Enkele jaren eerder gaf ik mijn job als freelance artdirector in een reclamebureau op. Op een ochtend ontving ik een briefing ter promotie van een poetsmiddel en dacht ik: “Wat doe ik hier in vredesnaam? Heb ik hiervoor gestudeerd?”. Samen met Roel startte ik een eigen bedrijf op. Hij verzorgde de grafische vormgeving, ik nam alle teksten voor mijn rekening. Logo’s en baselines bedenken voor kmo’s en kleine zelfstandigen was zo veel leuker dan hetzelfde doen voor de grote vissen. En toch miste ik iets. Ik werd niet langer creatief geprikkeld, en dat begon te knagen.’

View this post on Instagram

Dinner is ready, my Dear! ⠀ •⠀ Ik hou van koken (wat een understatement), maar ik hou nog meer van koken in de herfst. Er is echt zoveel lekkers te vinden in dit seizoen! Groenten, vruchten, kastanjes, noten, pompoenen, een variëteit aan eetbare bloemen en verse kruiden,… Zelfs de ingemaakte zomergroenten kunnen perfect matchen met al dat herfstig lekkers. Want wie zegt dat je geen klein beetje zomer mag verwerken in een herfstgerecht, right? En bovenal brengt de herfst zo’n fantastisch mooie kleuren op je bord! I’m in love 🧡⠀ •⠀ Goesting om te proeven? Altijd welkom voor een private Dear Dinner Date! Gezellig met z’n twee of met de buddies. Wij maken er alvast een unieke en finger lickin’ culinaire belevenis van! 👉 info@dearjulia.be 🌿⠀ #atjuliastable #bloemwerkenjulia

A post shared by Dear Julia (@_dearjulia) on

Never going back

‘Na ettelijke nachten wakker liggen hakte ik de knoop door en besliste ik mezelf een jaar de tijd te gunnen om Dear Julia uit te bouwen. Vandaag kan ik de aanvragen amper bijhouden. In het begin vond ik het best spannend om mijn werk online te delen, maar zo goed als al mijn klanten vinden me via Instagram. Het is een onmisbare tool geworden. Of het succes zal blijven duren, kan ik natuurlijk niet voorspellen, maar ik weet één ding: ik keer nooit meer terug naar de reclamewereld. Het persoonlijke contact met de klanten en de dankbaarheid achteraf zijn werkelijk onbetaalbaar. Daar doe ik het voor.

Julie volgt

  • @wesandersonplanet: ‘De leefwereld van regisseur Wes Anderson is een grote inspiratiebron. De kleuren en details in zijn filmdecors doen mijn hart sneller slaan.’
  • @martinparrstudio: ‘De Britse Martin Parr fotografeert de mens zoals hij is: ongefilterd en dus vaak weinig flatterend. Zijn beelden zijn stuk voor stuk pareltjes.’
  • @mimithor: ‘Mimi is een Française met Chinese roots die met haar man, zeven kinderen en negen honden schippert tussen hun huizen in de Médoc en Turijn. Haar leven lijkt wel een film.’

Nog meer Instagrammers die je moet volgen:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.