Home Lifestyle MUST FOLLOW: Ann Boogaerts: ‘Instagram is de makkelijkste manier om mijn merk...

MUST FOLLOW: Ann Boogaerts: ‘Instagram is de makkelijkste manier om mijn merk zichtbaar te maken, veel handiger dan een website.’

'Omdat er al zoveel kledingcollecties worden uitgebracht wilde ik iets anders doen. Toen kwam ik op het idee om kledij op te waarderen met handborduurwerk.'

Thomas Legrève voor Flair

‘Heel veel kleur en een beetje gek, omdat ik zelf ook wat gek ben.’ Zo omschrijft Ann Boogaerts (32) haar borduurcollectie Roche Rouge en dus ook zichzelf. Twee jaar geleden postte Ann haar eerste foto op haar Roche Rouge-profiel, lanceerde ze tegelijk haar merk en zorgde er zo voor dat ‘zeepaardje-patch’ op onze wishlist belandde.

Volg Ann als

  • … je houdt van kleur, texturen en glitters.
  • … accessoires een belangrijk onderdeel van je OOTD zijn.
  • … ‘more is definitely more’ jouw leuze is.

De online stijl van Ann

  • Ann wisselt af tussen enkele soorten posts: illustraties (van haar hand), detailfoto’s van een patch of broderie, outfitfoto’s van iemand die ‘een Roche Rouge’ draagt.
  • Mooi licht vindt Ann cruciaal. Heeft ze een foto in gedachten maar zit het licht niet goed, dan wacht ze tot de volgende dag. Of de dag daarna.
  • Bewerken doet ze zo minimaal mogelijk en bij voorkeur in Photoshop.

Creatieve uitlaatklep

‘Ik ben modeontwerpster van opleiding. Mijn bachelor heb ik in Arnhem gedaan, mijn master in Parijs. Terug in België heb ik mijn man leren kennen en ben ik hier blijven plakken. Sindsdien werk ik als ontwerpster voor Belgische modemerken. Een fijne job, maar het kriebelde om zelf ook iets te ondernemen in de mode, om mijn eigen creatieve uitlaatklep te hebben waar geen idee te excentriek is. Omdat er al zoveel kledingcollecties worden uitgebracht – mooie collecties bovendien – wilde ik iets anders doen. Toen kwam ik op het idee om oude kleding of basics uit je kast op te waarderen met handborduurwerk.

Allemaal beestjes

‘Roche Rouge doet twee dingen. Enerzijds ontwerp ik patches die machinaal geproduceerd worden en die je thuis zelf met een strijkmachine op een kledingstuk kan aanbrengen. Anderzijds doe ik ook handborduurwerk op vraag of maat van de klant. Zowel de patches als het handborduurwerk zijn steevast kleurrijk, met veel texturen, vaak met een veelvoud aan pareltjes. In onze collectie zitten onder andere zeepaardjes, gouden krabben en pastelkleurige gekke beestjes. Zelf draag ik vaak outfits met kleur, borduursels en eyecatching accessoires. Maar evengoed trek ik ’s ochtends snel-snel een blauwe broek, blauwe trui en sneakers uit de kast.’

Wat ga ik posten?

‘Instagram is de makkelijkste manier om mijn merk zichtbaar te maken. Het is veel handiger dan een website waar je echt naartoe moet surfen. Mensen vinden vaak spontaan de weg naar mijn profiel en sturen dan bijvoorbeeld een berichtje omdat ze een specifiek handborduursel zouden willen. Met twee kindjes in huis wordt Instagram soms wel een to-do: het is veel te lang geleden en ik moet tonen dat we überhaupt nog bestaan. Maar tegelijk prikkelt het ook weer mijn creativiteit: wat voor foto of tekening ga ik nu weer posten?’

Ann volgt

  • @farahelbastani: ‘Farah is een energieke, hypergetalenteerde styliste en bovendien een heerlijk mens. Ze doet veel leuke dingen met fijne mensen.’
  • @cabanamagazine: ‘Deze Britse feed is een verzameling van prachtige interieurplaatjes. Van strak en minimalistisch blijven ze weg, de interieurs zijn rijk aan kleur, prints en texturen.’
  • @matreshki.rf: ‘Matreski is een verzamelaccount van de mooiste broderiefoto’s. Prachtig om al dat vakmanschap te zien.’

Meer info op: www.rocherouge.com.

Nog meer Instagrammers die je moet volgen:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.