Home Lifestyle Food Vergeet gezouten pinda’s en chips, vanaf nu eet je deze gezonde borrelnootjes...

Vergeet gezouten pinda’s en chips, vanaf nu eet je deze gezonde borrelnootjes voor tv

Stond jij net op het punt om die zak chips te verslinden?

Heb je ook niet die zak chips in huis gehaald en moet die er vanavond nog aan geloven? We feel ya. Opdat we niet elke dag een hele zak naar binnen steken, vonden we een recept voor gezonde borrelnootjes. Lekker hartig, crispy en bijna net zo verrukkelijk als echte chips. Getest én goedgekeurd!

Ingrediënten

  • 400 gr kikkererwten, uit blik
  • 1 el kokosolie
  • 1/2 tl tijm
  • 1 snuifje zout

Zo gemaakt

  1. Spoel de kikkererwten onder koud water. Leg ze tussen twee stukken bakpapier en wrijf er goed over zodat de velletjes loskomen. Verwijder de velletjes.
  2. Smelt de kokosolie en giet over de kikkererwten. Voeg een halve theelepel tijm en een snuif zout toe. Meng goed.
  3. Stort de kikkererwten uit op een met bakpapier beklede bakplaat en plaats gedurende 40 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden.
Recept: Njam.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.