Home Lifestyle Body MUST TRY: 10 makkelijke tips voor massa’s energie

MUST TRY: 10 makkelijke tips voor massa’s energie

Kleine aanpassingen, maar met een groot effect!

Om goedgeluimd aan het najaar te beginnen, heeft niet alleen je buitenkant een opfriskuurtje nodig, vergeet je binnenkant niet! Al die chocolade, snoep en vettigheid is wel ergens blijven plakken en maakt je moe en futloos. Je kan meteen aan de slag met onze handige Flair detoxtips voor meer energie!

Sta jij futloos op, wil je na de middag onder je bureau kruipen voor een dutje en ben je ’s avonds met geen stokken uit de zetel te krijgen? Dan kan je waarschijnlijk wel wat extra energie gebruiken. Nu hoef je daarom geen ingrijpende veranderingen door te voeren, want slechts een paar kleine aanpassingen in je dagelijkse routine kunnen al voor een energieboost zorgen.

  1. Wat je ook doet, begin niet met snoozen. Je denkt misschien dat vijf minuutjes geen kwaad kunnen, maar door langer te blijven liggen maak je het jezelf nog moeilijker. Probeer daarom eens om consequent op hetzelfde uur op te staan. Al na een paar dagen zal je merken dat je meer energie hebt.
  2. Nog een belangrijke tip is om goed te hydrateren. Begin daarom je dag met een groot glas water te drinken. Het zet je vertering in gang en helpt om je energieniveau op peil te houden. Zorg er dus voor dat je altijd een waterflesje in de buurt hebt.
  3. Nog eentje om ’s ochtends mee te beginnen: goed ontbijten. Als je bij het opstaan voldoende eet, krijgt je lichaam de juiste voedingsstoffen binnen. Ideaal zou zijn om te kiezen voor een mix van koolhydraten, proteïnen en gezonde vetten. Dit helpt om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden.
  4. De vroege vogels onder ons kunnen voor het werk snel nog even gaan sporten. Na een rondje lopen krijg je meteen een energieboost. Resultaat? Ook na de middag zit jij nog vol energie achter je bureau. Ook als je voor de kantooruren niet kan gaan sporten, is het belangrijk om gedurende de dag voldoende te bewegen.
  5. Is een middagdipje onvermijdelijk? Ga dan even weg van je bureau en ga buiten een korte wandeling maken. Een beetje frisse lucht kan wonderen doen en vaak heb je aan tien minuutjes al genoeg.
  6. Een bezoekje aan de koffieautomaat kan verleidelijk zijn als je een dipje hebt, maar in de plaats kan je beter voor een kopje groene thee kiezen. Bevat tal van extra voordelen en het zal later op de avond je slaap niet belemmeren.
  7. Ook een koekje als vieruurtje is aanlokkelijk als je nood hebt aan suikers. Breng daarom dus altijd een paar gezonde snacks mee naar het werk. Deze zorgen eveneens voor extra energie en zijn bovendien ook liever voor je lijn.
  8. Af en toe een glaasje wijn moet kunnen, maar als je weinig energie hebt, kan je alcohol maar beter skippen. Het heeft namelijk een negatieve invloed op je slaapcyclus, waardoor je de volgende ochtend vaak moe uit bed kruipt.
  9. Schakel al je elektronische apparaten uit voor je gaat slapen. Leg je laptop, tablet of gsm dus aan de kant en lees nog een hoofdstuk in je favoriete boek. Een kleine aanpassing, maar wel eentje met een groot effect!
  10. Eenmaal begonnen met series kijken is het moeilijk om te stoppen. Kijk dus niet tot midden in de nacht naar Netflix, maar kruip op een deftig uur onder de wol. Je lichaam heeft toch minstens zeven uur slaap nodig om te herstellen van de dag voordien.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.