Home Lifestyle 5 ademhalingsoefeningen die je juist doen ademen én je tot rust brengen

5 ademhalingsoefeningen die je juist doen ademen én je tot rust brengen

Wist je dat de manier waarop je ademt een oplossing kan zijn voor heel wat fysieke en psychische klachten?

ademhalingsoefeningen
© Getty

Goed of juist ademen bepaalt niet alleen of je lichaam fysiek goed presteert. Ook je psyche wordt beïnvloed door de manier waarop je ademt. Want wist je dat je maar liefst 200 verschillende klachten kan ervaren als je je ademhaling niet goed onder controle hebt? Wij leren je aan de hand van een aantal ademhalingsoefeningen de juiste manier om te ademen.

Elk van de oefeningen helpt je bij het bestrijden van een veelvoorkomende klacht. Zo wordt juist ademhalen de eerste stap naar een gezonder, energieker en evenwichtiger lichaam. Maar voordat je van start kan gaan, moet je je lichaam eerst laten wennen aan een diepere ademhaling door je neus – lees: dat is de beste en meest natuurlijke manier om te ademen. Dat kan je doen door elke dag een kwartiertje te oefenen op diepe buikademhaling. Belangrijk daarbij is dat je langer uitademt dan inademt, omdat je lichaam zo voldoende tijd krijgt om de afvalstoffen uit je lichaam af te voeren. Dat doe je zo:

Wil je verder lezen?
Meld je dan aan of maak hieronder gratis een profiel aan. Zo krijg je toegang tot al onze verhalen. Veel leesplezier!
Maak een gratis profiel aan in nog geen minuut
& lees alle artikels van Flair!