Home FASHION & BEAUTY Fashion ZIEN: Nederlandse schittert als eerste ‘curvy model’ in een Zara-campagne

ZIEN: Nederlandse schittert als eerste ‘curvy model’ in een Zara-campagne

Hoewel ze volgens ons toch niet zó 'curvy' is...

Na H&M en Asos is het nu eindelijk de beurt aan Zara om een campagne met curvy modellen op poten te zetten. Voor die campagne riep het merk de hulp in van een Nederlands model dat ook al te zien was in campagnes van concurrenten H&M en Fenty Beauty.

Jawel, het Nederlandse model Jill Kortleve schrijft geschiedenis en wordt een van Zara’s eerste curvy modellen. De 25-jarige schone heeft al enkele exclusieve samenwerkingen op haar cv staan en waagt zich nu ook aan de allereerste campagne van Zara waarin iets vollere modellen de show stelen in de allernieuwste collectie.

Valse start

Op Instagram bedankte Kortleve de Spaanse modeketen voor de unieke kans die ze haar gaf. Haar carrière liep in het verleden niet altijd van een leien dakje: ze sukkelde een tijdje met haar zelfbeeld, maar heeft intussen vrede kunnen nemen met ‘haar rondingen’, al durven wij het zelfs nog geen rondingen noemen.

‘Eigenlijk was ik altijd al wat voller, maar ik dacht dat ik vooral succes zou hebben als ik dun zou zijn’, vertelde ze eerder in een interview met NOS. ‘Daarom wilde ik afvallen en durfde ik op een gegeven moment zelfs geen bananen te eten of olijfolie te gebruiken. Ik was echt niet gezond bezig. Ik werd er mentaal en fysiek moe van. Ik was de grip op mijn identiteit aan het verliezen. Toen pas draaide ik de knop om. Ik wilde niet langer een slecht voorbeeld zijn, maar juist laten zien dat het belangrijk is om een gezonde relatie met je eten en je lichaam te hebben, ongeacht je kledingmaat’, benadrukte ze.

Lees ook: 

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.