'Second Act' verschijnt vanaf vandaag in de zalen.

REVIEW: ‘Fan van ““Maid in Manhattan””? Dan stelt J. Lo je in ““Second Act”” ongetwijfeld niet teleur’

Het was alweer een tijdje geleden dat we Jennifer Lopez nog eens mochten bewonderen op het grote scherm. Met ‘Second Act’ lijkt men nogal opvallend te willen teruggrijpen naar de succesformule ten tijde van ‘Maid in Manhattan’.

‘Second Act’ vertelt het verhaal van Maya (Jennifer Lopez), een succesvolle assistent-manager bij een lokale supermarkt. Wanneer haar een positie als filiaalmanager wordt geweigerd omdat ze geen diploma heeft, zakt de moed haar in de schoenen. Maar dan mag ze door een vergissing plots solliciteren voor een topfunctie bij een multinational van verzorgingsproducten.

Maya weet dankzij haar brede kennis de CEO ervan te overtuigen dat zij de geschikte kandidaat is. Met torenhoge verwachtingen en een levensstijl waar ze altijd al van droomde moet Maya bewijzen dat ervaring evenveel (of meer) waard kan zijn als een diploma in de zakenwereld.

Déjà vu

We love J. Lo en daarom konden we gewoon niet anders dan haar nieuwste langspeelfilm ‘Second Act’ te gaan bekijken. Maar herkennen we dat verhaal niet van ergens?, voelen we jullie denken. Jazeker, opmerkzame kapoenen! Om heel eerlijk te zijn lijkt het hele scenario nogal sterk op ‘Maid in Manhattan’, die andere film waarin Jennifer Lopez zich een weg naar de top liegt. Daarin speelt ze de rol van een kamermeisje dat onterecht wordt aanzien voor iemand anders en daardoor mag snoepen van de rijkdom van de hogere klassen op deze wereld.

‘Maid in Manhattan’ mag dan al zestien jaar oud zijn, dat wil niet zeggen dat we het verhaal van de romantische film al vergeten zijn. Net zoals de films ‘Freaky Friday’, ‘It’s a Boy Girl Thing’ en ’17 Again’ in onze ogen nagenoeg hetzelfde beloop kennen, zo valt het gelijkaardige scenario bij deze twee J. Lo-films zo mogelijk nóg harder op.

Wij vonden ‘Maid in Manhattan’ zeker aangenaam kijkgerief, maar ‘Second Act’ voelt mede daardoor een beetje als een voorgekauwd koekje. Lekker, dat zeker wel, maar toch wat ‘plattekes’. En daarmee bedoelen we dat het lijkt alsof deze film gemakshalve het pad bewandelt dat door een ander al eens uitgetest werd. Een succesformule opnieuw toepassen kan, maar met dezelfde hoofdrolspeelster wordt het een beetje té easy, aldus onze bescheiden mening.

De frisse snoet van Vanessa Hudgens geeft een iets ‘jongere’ look aan de film, maar of de actrice een meerwaarde is, laten we in het midden. De verhaallijn rond Vanessa’s personage is jammer genoeg nét iets te voorspelbaar. De verschijning van acteur Milo Ventimiglia maakte ons dan weer wel heel erg blij.

Heb je J. Lo de afgelopen jaren enorm gemist en zit je al jaren te wachten op een film die je nostalgisch doet terugdenken aan ‘Maid in Manhattan’? Of wil je gewoon je verstand nog eens op nul kunnen zetten? Dan ren je maar beter nú naar de bioscoop. Vanaf woensdag 26 december is ‘Second Act’ namelijk in de zalen te bewonderen. Veel kijkplezier! Bekijk hier alvast de trailer.

' ' ' '