Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
merci mercie
© VRT MAX

De nieuwe reeks is vanaf vandaag te bekijken.

Steffi Mercie (22) verzamelt tips voor een gelukkig online leven in ‘Merci Mercie’

Dewy De Leeneer

Met meer dan 784.000 volgers op TikTok is Steffi Mercie (22) één van Vlaanderens populairste contentcreators. Vorige week viel ze in de prijzen op de Bisou Awards als ‘Influencer van het jaar’, daarnaast schittert ze samen met haar vriend Gerben Tuerlinckx (24) in de VTM GO-reeks ‘Gerben & Steffi De Leven’ en nu knalt ze er nog een eigen VRT MAX-reeks bij.

Voor VRT MAX maakte Steffi Mercie een persoonlijke reeks over de impact van de smartphone op haar leven én dat van ons allemaal. Samen met experts en generatiegenoten zoekt Steffi in ‘Merci Mercie’ uit wat al dat onafgebroken schermgebruik met ons lichaam, hoofd en omgeving doet.

Merci Mercie

‘Merci Mercie’ bundelt alle tips en tricks die Steffi verzamelt bij zowel wetenschappers, experten alsook bij leeftijdsgenoten op straat. In de eerste aflevering zoekt Steffi uit of het smartphoneverbod op school een succes is. Tegelijk leert ze waarom we zo vaak heftige, ongewenste content op onze smartphone krijgen. De tweede aflevering draait dan weer rond relaties: waarom vinden we onze gsm soms interessanter dan onze beste vrienden? En waarom delen we zo graag onze locatie met elkaar?

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

In aflevering drie onderzoekt ze brainrot en hoe het gesteld is met haar eigen hersenen, haar ogen én haar slaapgewoontes, terwijl het vierde deel gaat over haatreacties, stress en mentaal welzijn. Om af te sluiten, kijkt ze hoe onze online toekomst eruitziet (denk aan daten in virtual reality).

‘Merci Mercie’ is vanaf vandaag te zien op VRT MAX.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '

Commerciële boodschap