Máxima

Dat liep niet zo gesmeerd…

PREVIEW: eerste ontmoeting tussen Nederlandse koning en koningin in nieuwe reeks ‘Máxima’

Je kan vanaf komende maandag naar de nieuwe reeks ‘Máxima’ kijken op VTM. Dit modern sprookje geeft je een inkijk in het boeiende leven van de Nederlandse koningin.

De populaire Netflixreeks ‘The Crown’ draait volledig rond het Britse koningshuis. ‘Máxima’ blijft iets dichter bij huis en vertelt het verhaal over de Nederlandse koninklijke familie en meer bepaald de koningin van Nederland. We kennen ze allemaal als de goedlachse vrouw van koning Willem-Alexander, maar achter die brede glimlach schuilt een bijzonder verhaal.

IJs breken

De gelijknamige nieuwe reeks geeft je een inkijk in het leven van Máxima. Van haar turbulente jeugd in Argentinië over hoe ze Willem-Alexander in 1999 leerde kennen tot haar leven na het huwelijksaanzoek van de kroonprins en de ophef die daarover ontstond. Het is de droom van vele jonge meisjes om ooit een prinses te worden, maar de reeks toont dat dat leven ook heel wat opofferingen eist. ‘Máxima’ wordt dan ook omschreven als een modern sprookje, met een complexe liefde.

In een preview zien we de eerste ontmoeting tussen de koning en koningin op een feestje in Sevilla, en die liep niet echt gesmeerd… Het was duidelijk geen liefde op het eerste gezicht. Een gemeenschappelijke vriendin stelt hen aan elkaar voor, maar ze liepen elkaar blijkbaar al iets eerder tegen het lijf op het feestje toen Willem dacht dat Máxima paparazzi was. Iets wat bij die laatste niet echt geapprecieerd wordt. ‘Daar lijk je te slim voor’, probeert hij z’n hachje te redden en dat lijkt het ijs toch een beetje te breken.

De reeks telt zes afleveringen. Delfina Chaves kruipt in de huid van Máxima en Martijn Lakemeier vertolkt de rol van Willem-Alexander. Verder zien we Elsie de Brauw als Beatrix, Sebastian Koch als Claus. De Argentijnse acteurs Valeria Alonso en Daniel Freire spelen de ouders van Máxima: Maria Pame en Jorge Zorreguieta. De Spaanse acteur Ivan Lapadula is dan weer de ex-vriend Tiziano van Máxima.

‘Máxima’ zie je vanaf 6 mei elke maandag om 21u55 op VTM en via VTM GO.

' ' ' '