© Play4

'We maken van de jagers onze prooi.'

PREVIEW: duo doet werkelijk iets ongezien in ‘Klopjacht’

Naarmate de jacht van de speurders op de voortvluchtigen verdergaat in ‘Klopjacht’ doen niet enkel die eersten, maar ook die laatsten beroep op ongeziene hulpmiddeltjes. Zo draait een duo de rollen om en proberen zíj de speurders te traceren.

Het is niet evident om voortdurend op de hielen gezeten te worden. Mike (52) en Stef (50), twee goeie vrienden, hebben daar iets op gevonden. Ze schakelen de hulp in van een IT-bedrijf waar een van hen connecties heeft. Ze krijgen drie trackers die ze op de auto’s van de speurders kunnen hangen met tape. Op die manier krijgen ze wanneer de speurders te dicht bij hen in de buurt zijn een signaal op hun eigen tracker. ‘Dat is ideaal, want wij willen weten waar de speurders zich bevinden’, aldus de vrienden.

No risk, no fun

‘Waarom gaan we de rollen niet eens omdraaien’, aldus Stef en Mike. ‘We maken van de jagers onze prooi. Zelf de tracker bevestigen is natuurlijk een tikkeltje te gevaarlijk, dus ze schakelen iemand anders in. De mannen zijn ervan overtuigd dat de speurders op een gegeven moment Mikes partner zullen bezoeken en vragen daarom aan een kennis Nicolas die daar in de buurt woont om op dat moment het apparaat te placeren.

‘We willen ze uitdagen’, zegt Mike. ‘Maar het mag niet te veel zijn anders gaan ze nog meer focussen op ons. Maar dat is het spel: no risk, no fun.’ Op dag 11 gaat hun plannetje in werking. Team Alfa zit bij Jess thuis, en ondertussen doet Nicolas wat van hem verlangd wordt. Maar het lijkt erop dat hij op heterdaad betrapt wordt door een van de speurders... ‘Ela’, horen we hem roepen terwijl hij naar iemand toeloopt.

Benieuwd of het snode plannetje lukte en hoe het afloopt? Je ziet dit en nog veel meer morgen, zondag 2 oktober, om 19u55 in een nieuwe aflevering van ‘Klopjacht’ op Play4.

' ' ' '