Kamp Waes
© VRT 1

Jan is volledig in zijn nopjes. Lode daarentegen heeft het extreem zwaar.

PREVIEW: rekruten staan voor een grote en vooral natte verrassing in ‘Kamp Waes’

Er blijven na de eerste aflevering van ‘Kamp Waes’ nog dertien dappere rekruten over die zich verder laten onderdompelen in de loodzware opleiding van de Special Forces. Dat onderdompelen mogen ze de komende aflevering trouwens heel letterlijk nemen!

Vijftien kandidaten begonnen aan het avontuur van hun leven in het tweede seizoen van ‘Kamp Waes’. Helaas vielen de eerste aflevering tijdens de beruchte Bergham Run al twee deelnemers af. Zij kwamen net buiten de tijd aan en moesten onverbiddelijk terug naar huis. De dertien overgebleven rekruten hadden al een cognitieve test, een eerste oriëntatieloop, een gesprek en een sportproef op de planning staan.

‘Help!’

Er werden foutjes gemaakt, maar er viel verder niemand meer af. In de tweede aflevering staan ze voor een grote verrassing! De rekruten probeerden zich zo goed mogelijk voor te bereiden na het zien van het eerste seizoen, maar dit onderdeel van de opleiding is helemaal nieuw voor hen! Fly vertelt dat water namelijk centraal zal staan in de nieuwe afleveringen. ‘Veel van de dingen die we doen gebeurt via het water’, vertelt Fly. ‘Kunnen zwemmen en geen angst hebben in het water is belangrijk.’

Enter: de zwembadproef! De kandidaten moeten vijftig meter zwemmen, vervolgens naar de bodem duiken waar een set kledij ligt, die broek en vest aandoen en daarmee nog eens vijftig meter zwemmen. Al snel wordt duidelijk dat niet iedereen een even grote waterrat is. Jan die als bijnaam Jan Dolfijn heeft, is volledig in zijn nopjes, want hij zwemt al zijn hele leven en deed zelfs een reddersopleiding. Maar Lode heeft het bijzonder zwaar. Hij slaagt er maar niet in om zijn broek aan te doen onder water. Op een gegeven moment roept ie zelfs: ‘Help!’.

‘Kamp Waes’ zie je elke zondag om 20u op VRT 1 en VRT MAX.

' ' ' '