Liefde voor Muziek

‘Ik heb K3 18+ gemaakt!’, gilt Laura trots.

PREVIEW: K3 gaat wild in zwarte latexjurken op ‘Beast’ van Laura Tesoro in ‘Liefde voor Muziek’

Dewy De Leeneer

In de tweede aflevering van ‘Liefde voor Muziek’ staat het repertoire van Laura Tesoro op het menu. Deze keer mogen we ons niet alleen verwachten aan (alweer) enkele kippenvelmomentjes, maar ook aan een verrassende performance van K3 – in pikzwarte latexpakjes!

Dinsdagavond staat ‘Liefde voor Muziek’ in het teken van de bubbly en goedlachse Laura Tesoro. Haar repertoire werd door de andere kandidaten onderzocht én onder handen genomen zodat elke artiest er opnieuw een fantastische en persoonlijke touch aan kon geven.

Kippenvel én tranen

Laura’s Eurovisiesongfestival-nummer ‘What’s The Pressure’ mag uiteraard niet ontbreken in de aflevering van dinsdag. Jasper Steverlinck tovert de catchy hit om tot een ietwat donkerdere The Weeknd-versie en zorgt zo voor een zot kippenvelmoment. Stan Van Samang giet zijn persoonlijke saus over ‘Strangers’, het duet dat Laura zong met Loïc Nottet. Terwijl Suzan & Freek kozen voor één van de weinige ballads van Laura: ‘Not Easy’ – ‘Liefde Gegeven’, in hun versie. Ze weten haar daarmee tot tranen toe te raken.

De bewerking van Clouseau is voor Laura éxtra bijzonder, want exact tien jaar geleden drukte Koen voor haar af in ‘The Voice van Vlaanderen’. ‘Als dat niet gebeurd was, had ik hier nu niet gezeten’, beseft Laura maar goed. Het duo kiest voor ‘Hold On’, dat Laura voor haar mama schreef toen die door een moeilijke periode ging.

K3 in latex

De grootste verrassing is zonder twijfel de verschijning van K3’tjes Hanne, Marthe en Julia. Zij ruilen hun roze ‘De 3 Biggetjes’-kostuums heel even in voor sexy zwarte latexjurkjes. Daarbij brengt het drietal een wilde versie van ‘Beast’. ‘Toen we ermee aan de slag gingen, beseften we: dit is een ander thema dan waar we normaal over zingen. Maar voor jou stappen we uit onze comfortzone’, lachen ze. Laura is onder de indruk: ‘K3 in het zwart, is dat ooit al gebeurd? Ik heb K3 18+ gemaakt!’, gilt ze gelukkig.

Tribute song

Tourist LeMC maakt Laura blij met zijn keuze voor ‘Press Pause’ en Regi kiest voor het nummer ‘Higher’. Johannes Genard verrast iedereen met zijn keuze voor ‘Ooit Zal Ik Gaan’ uit de animatiefilm Vaiana, waarin Laura het hoofdpersonage vertolkte. Laura zelf keert voor haar tribute song terug naar het seizoen dat ze samen met Jan Leyers beleefde en brengt nog één keer haar prachtige versie van de Soulsister-hit ‘Changes’.

Je ziet ‘Liefde voor Muziek’ elke dinsdag om 20u40 bij VTM.

' ' ' '