review window shopping

‘Het is een kerstverhaal over twee complexe en onzekere mensen die zich aangetrokken voelen tot elkaar.’

‘””Window Shopping”” gaat van zoetsappig naar bloedheet in een milliseconde’

Yes, het is tijd voor een nieuwe #FlairBookClub. Elke maand tipt een redactrice je een van haar must-reads. Zo van die boeken die je maar niet kan wegleggen. Redactrice Ysaline (28) tipt je deze maand ‘Window Shopping’, een zoetsappig verhaal met een pittige kant dat zich in de kerstperiode afspeelt.

Waarover gaat ‘Window Shopping’?

Stella is na vier jaar in de gevangenis te zitten weer op vrije voet. Wanneer ze vlak na haar vrijlating een etalage van het luxueuze gigantische warenhuis Vivant staat te beoordelen, komt ineens een praatgrage man met een vlinderstrikje zich bemoeien. Om een of andere reden gaat hij maar niet weg en adviseert hij haar zelfs om de vacature voor etaleur in te vullen. Klaar voor een nieuwe start, gaat Stella ervoor. Wat ze niet weet is dat de man eigenlijk de baas is van Vivant, Aiden. Ze krijgt een kans van hem, maar hun ongewilde aantrekkingskracht naar elkaar toe maakt het opnieuw opbouwen van haar leven er niet gemakkelijk op.

Favoriete quote?

Dat kan ik niet. Ik hou van je. Het is precies het verkeerde moment om haar dat te vertellen. Om die woorden hardop te zeggen. Dus ik houd ze binnen, ook al vechten ze om eruit te komen.’

Het contrast tussen bepaalde zinnen in het boek kan niet groter zijn. De ene moment zijn de woorden zoetsappig, lief en poëtisch. Zoals hier. Terwijl het op andere pagina’s héél seksueel, platvloers en bruut klinkt. Daardoor klinken woorden als deze nog extra mooi.’

Waarom moet je ‘m lezen?

‘Ik was voorbereid op een cliché zoetsappig verhaal met een simpelweg eind goed al goed. Maar al na vier hoofdstukken werd ik meegesleept door de bloedhete kant van het verhaal. “Window Shopping” lijkt dan misschien een braaf liefdesverhaal dat zich in de kerstperiode afspeelt, maar het is zoveel meer dan dat. Het is een spicy verhaal over twee complexe en onzekere mensen die zich aangetrokken voelen tot elkaar, al vanaf de eerste blik. De onzekere gedachten, lieve en zoetsappige woorden worden afgewisseld met hele seksuele scènes. En dat wil je gewoon gelezen hebben.

Het boek is ook ideaal voor wie niet veel leest, maar zeker ook niet saai voor wie vaak leest. Het leest vlot en heeft zo’n 250 pagina’s. Het formaat is dan ook heel handig om overal mee naartoe te nemen. Het vertellen van het verhaal wordt ook constant afgewisseld tussen het perspectief van Stella en dat van Aiden, waardoor je in hun beide hoofden zit. Wat het des te interessanter maakt. De paperback is daarbij in het Engels ook nog eens spotgoedkoop.’

‘Window Shopping’ – shop hier voor € 7,89 in het Engels en voor € 20 in het Nederlands.

' ' ' '