princess peach showtime
© Nintendo

‘Een leuk detail: je kan Peach een andere jurk geven.’

‘Ik had een simpel kinderspel verwacht, maar ””Princess Peach: Showtime!”” is heel uitdagend’

In de #FlairBookClub en #FlairBingeClub tippen we je al met plezier de leukste boeken, films en series. Maar natuurlijk mogen we ook de gamers en fans van gezelschapsspelen niet vergeten! Daarom is er natuurlijk onze Flairrubriek: #FlairGameClub, waarin we elke maand een ander spel tippen. Dit keer zetten we de nieuwe ‘Princess Peach: Showtime!’ in de kijker.

Leeftijd? 7+

Aantal spelers? 1 speler

Spelconsole? Nintendo Switch

Wat is het doel van het spel?

In ‘Princess Peach: Showtime!’ bundelt de prinses haar krachten met Stella, de beschermer van het Sprankeltheater om de schouwburg en de aanwezigen te redden van Grape en haar Zure Tros. Ze heeft namelijk de toneelspelers ontvoerd! Met de kracht van Sprankel kan Peach het podium van elke show veroveren, in nieuwe rollen transformeren en de toneelspelers én de voorstellingen redden van het slechte toneelgezelschap van de slechterik.

Hoe werkt het?

Bij elke show verkleedt de prinses zich in een ander figuur: van banketbakker over detective tot cowgirl, ninja en nog meer! Elk kostuum zorgt ervoor dat ze nieuwe vaardigheden leert, wat van pas komt bij het verslaan van haar vijanden om zo tot het einde van elk level aka elke voorstelling te geraken.

Waarom wil je het absoluut spelen?

‘Toen ik voor het eerst beelden zag van “Princess Peach: Showtime!” was ik eigenlijk niet héél enthousiast. Het leek mij op het eerste gezicht te simpel en heel kinderachtig. Boy, was I wrong! De video’s waarmee de afgelopen dagen op sociale media werd geteased, wekten mijn interesse en ik besloot het dus toch uit te testen. En bij het eerste level had ik al meteen drie sterren niet gevonden, oeps. Ik ben een perfectionist, dus ik deed een tweede poging (en wat opzoekwerk) en ik had ze dan wel allemaal. Maar ook in het tweede level slaagde ik er niet in om meteen alle sterren te verzamelen. Het is dus uitdagender dan ik aanvankelijk had gedacht! Wat het wel weer heel leuk maakt. Wie trouwens niet zo’n perfectionist is als mij, dus niet per se alle sterren wil vinden, hoeft dit niet te doen. Je kan ook perfect verder naar het volgende level zonder deze allemaal te verzamelen. Wat het ook weer laagdrempeliger maakt. Nog een leuk detail: je kan outfits ontgrendelen en Peach in een andere jurk steken.’

Je shopt ‘Princess Peach: Showtime!’ hier voor € 59,99.

' ' ' '