Waar je vroeger video's van maximaal 15 seconden op Instagram kon plaatsen, kan je je nu 60 seconden lang uitleven in een videopost. Adverteerders konden dit al twee maanden, maar nu kent Instagram hetzelfde recht toe aan zijn gewone gebruikers. In het afgelopen half jaar nam de tijd die Instagramgebruikers spendeerden aan het bekijken van video's met maar liefst 40 procent toe. Het grootste doel van de langere video's is gebruikers stimuleren om meer creatieve en diverse 'stories' te maken. Ook kan je vanaf nu meerdere clips in één video monteren. De functie wordt vanaf vandaag uitgerold en zou in de komende maanden bij iedereen moeten werken.
Selena Gomez gaf alvast het goede voorbeeld en gebruikte de nieuwe functie om een nieuwe single te promoten:
Lees ook:
- Deze nieuwe Instagramfunctie laat ons next level stalken
- WhatsApp heeft een nieuwe functie voor iedereen die zich nog duidelijker wil maken
- WOW: Snapchat heeft een heleboel supercoole nieuwe features
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier