Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Antwoordt jouw kind ook altijd gewoon met het frustrerende 'goed' wanneer je hem vraagt hoe zijn dag is geweest?

AHA: dit is de ultieme tip om je kind te laten vertellen over zijn dag op school

Laura Vansweevelt
Laura Vansweevelt Web- en reportagejournalist
Niets zo frustrerend als de antwoorden 'niets', 'ik weet het niet' of 'ik kan het me niet herinneren' te horen krijgen wanneer je je kind vraagt wat hij die dag op school heeft gedaan. Deze truc zou ervoor zorgen dat kinderen uit zichzelf over hun dag beginnen. Het proberen waard, quoi?

Als je vanavond aan tafel zit met je kinderen, hen smekend om je te vertellen wat ze hebben uitgespookt in de klas of op de speelplaats, probeer dan eens een andere tactiek
 

'Draai de rollen om'

Sara Ackermann, een journaliste bij de Amerikaanse krant The Washington Post, draaide bij wijze van experiment een tijdje lang de rollen om door haar kinderen de vraag te stellen: willen jullie horen hoe mijn dag eruitzag? Verrassend genoeg waren haar kinderen meteen gefascineerd en zeiden ze zelden ‘nee’. 
 
Sara Ackermann vroeg haar kinderen of ze wilden weten hoe haar dag was geweest. De respons was verrassend genoeg heel positief.
 
Ze vertelde over wat ze ’s middags had gegeten, dat ene compliment dat ze kreeg van haar collega en over de printer die weer eens stuk was. Al snel namen de kinderen haar voorbeeld over – zoals kinderen wel vaker doen – en vertelden ze uit zichzelf over hun dag op school. 
 
Al snel namen de kinderen haar voorbeeld over en vertelden ze uit zichzelf over hun dag op school. 
 
‘Het maakt niet uit wat je hun vertelt’, geeft Ackermann nog mee. ‘Het draait om het delen van grappige, saaie of moeilijke momenten die je die dag meemaakte. Zo geef je het goede voorbeeld aan je kinderen.’
 
En het feit dat het de ultieme kans is om even te ventileren? Da’s gewoon mooi meegenomen. 
 

via GIPHY

Lees ook: 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '