Home Body & Mind Wil jij een strakke buik? Probeer dan deze 3 oefeningen

Wil jij een strakke buik? Probeer dan deze 3 oefeningen

Summer bodies are made in the winter

Shutterstock
De bikinitrends voor 2017 kennen we al, maar aan ons summer body is nog wel een beetje werk. Momenteel verbergen we ons feestbuikje (ja, die kroketjes zijn er nog steeds niet af) onder een losse trui, maar op het strand gaat dit natuurlijk niet. Daarom hebben wij drie makkelijke oefeningen gezocht die je buikspieren stevig aan het werk zetten. Zo ben je binnen enkele maanden bikiniproof en voel je je een stuk beter in je vel. Win-win!

‘Boat pose’

First things first: ga op je matje zitten. Buig vervolgens je knieën en til je voeten op. Het is belangrijk dat je rug recht is en strek ook je benen. Is dit nog te moeilijk? Dan mag je ze een beetje buigen. Ook zo zet je je buikspieren aan het werk. Probeer om deze pose toch zeker 30 seconden aan te houden. Nadien mag je even rusten en dan herhaal je deze oefening nog vijf keer.
 


 

‘Ab scissors’

Ga plat op je rug liggen en leg je armen naast je lichaam. Span nu je buikspieren aan en til je benen van de grond. Vervolgens ga je telkens één been laten zakken tot het slechts een paar centimeter boven de grond hangt. Dit herhaal je nu zo’n twintig tot dertig keer.
 

'Elbow plank'

Ga eerst even op handen en knieën op je matje zitten. Zet nu een voor een je benen naar achteren tot je in de bekende plankhouding staat. Span je buikspieren aan, zo kan je makkelijker de juiste positie aanhouden. Het is belangrijk dat je poep niet te laag of te hoog komt. Doe dit zo’n dertig seconden en bouw langzaam op.
 


 

Lees ook:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.