Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Bestel gratis je exemplaar

Pink Ribbon Magazine

Borstkanker. Het is een woord dat uiteenlopende reacties uitlokt. Angst, medeleven, afschuw, herkenning, verdriet, onbeholpenheid, kwaadheid, of ook nog al te vaak... doodse stilte. Mensen zwijgen uit angst om het verkeerde te zeggen, uitonwetendheid of gêne. Met het Pink Ribbon Magazine wil Sanoma Magazines Belgium de stilte doorbreken.

Nochtans worden veel te veel vrouwen met de ziekte geconfronteerd. En met hen hun familie, vrienden en collega’s.
Met het Pink Ribbon Magazine wil Sanoma Magazines Belgium de stilte doorbreken.

Met krachtige stem en warme woorden. Voor al die dappere vrouwen en iedereen die met hen meevecht. Het wil geen medische handleiding
zijn, maar borstkanker een gezicht geven met eerlijke getuigenissen, interviews, realistische foto’s, schoonheids- en stylingtips, ...

Met het tijdschrift willen we:
Preventie aanmoedigen.
Vroegtijdige opsporing is van levensbelang!
-De ziekte en alle aspecten die daarbij komen kijken bespreekbaar maken.
Informeren en inspireren.
-Erkennen dat borstkanker een scala diepmenselijke emoties losmaakt.
-Vrouwen stimuleren en bevestigen in hun vrouw-zijn.
Steun bieden tijdens en na de behandeling.
-Borstkanker is ingrijpend en blijft ook deel uitmaken van het leven van ex-patiënten en hun naasten.

Een meter met een hart
Het Pink Ribbon Magazine is onderdeel van het Belgische luik van de internationale Pink Ribbon campaign. Sanoma Magazines Belgium geeft het magazine jaarlijks uit in oktober, de maand die traditioneel in het teken staat van de strijd tegen borstkanker.
Met Laurette Onkelinx, Federaal Minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, hebben we een geëngageerde meter gevonden. Ze weet uit ervaring hoe belangrijk het is om de ziekte onder woorden te brengen: “Het werk dat Pink Ribbon voor vrouwen verricht, is buitengewoon belangrijk. Door mijn vele ontmoetingen met vrouwen met kanker weet ik hoe belangrijk het voor hen is om een tijdschrift te kunnen
lezen dat gaat over dingen die zij hebben meegemaakt. Een tijdschrift waarin niet in termen van cijfers en grote projecten wordt gedacht, maar waarin het gaat om hun schoonheid, de liefde, kinderen.”

Ook in 2010 willen we zoveel mogelijk vrouwen bereiken. Daarbij kunnen we uw financiële hulp goed gebruiken.
Wil je het Pink Ribbon Magazine persoonlijk of met uw bedrijf steunen?

Neem dan contact op met Sanoma Magazines Belgium, Rosette Van Rossem 02/776 27 09,
of r.vanrossem@sanoma-magazines.be


 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '