Home Body & Mind Onze loopchicks op bootcamp

Onze loopchicks op bootcamp

Joost Joossen
Op zondag 18 mei lopen 9 lezeressen de 20km van Brussel. Ze trainen al een half jaar met een personal trainer om binnenkort de finishmeet te halen. We stoomden ze nog een laatste keer klaar met een bootcamp: sporten, gezond eten én wellnessen achteraf. 

Benieuwd naar hun ervaringen? Lees er deze week alles over in Flair. 

Hoe bereid je je voor op een marathon? 

  • De juiste outfit: Koop nog vooraleer je begint te trainen een goede loopoutfit. Ga naar een speciaalzaak en laat testen welke schoenen bij je passen. Koop een (liefst aanspannende) loopbroek en een T-shirtje dat gemakkelijk zweet afdrijft. Als je een echte looplover bent dan heb je jaren plezier van deze aankoop. 
  • Goede voorbereiding: Trainen, trainen, trainen is de booschap! Begin niet aan een zwaar loopparcours zonder vooraf stevig te trainen. Stel een loopschema samen en ga drie keer per week lopen. Wissel af van parcours zodat de verveling niet toeslaat. Helemaal professioneel trainen? Dan doe je intervaltrainingen. Met 'Keep on Running' van Evi Gruyaert leer je het in no time. 
  • Voeding: Je hebt vooral koolhydraten en proteïnen nodig bij zo'n zware inspanning. Havermout als ontbijt en pasta met zalm als lunch zijn hier perfecte voorbeelden van. 
  • Tijdens het lopen: Dan moet je vooral gaan en blijven gaan. Houd vanaf het begin je snelheid in de gaten. Verdeel je energie en begin niet meteen te sprinten. Zorg dat je water bij je hebt en drink om de zoveel tijd kleine slokjes. Installeer een leuke muziek afspeellijst op je iPod.
  • Na het lopen: Je hebt veel vocht verloren en moet je lichaam opnieuw hydrateren. Zorg dus dat je voldoende water voorhanden hebt. Iets met snelle suikers eten net na de finish helpt je terug op krachten te komen. Neem 's avonds een heet bad zodat je spieren kunnen ontspannen en vermijd de volgende dag te sporten. 

Heb jij moeite om het sporten vol te houden? Lees dit artikel en ook jij wordt een die hard loper!

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.