https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/
Home Body & Mind Klaar voor een gezonde dag? START!

Klaar voor een gezonde dag? START!

Corbis
Minder eten. Minder alcohol. Meer bewegen. Afvallen. Fitter worden… Herkenbaar? Waarschijnlijk. Het is lente en dan willen we alles beter, mooier en slanker. Je hele leven overhoop gooien is niet nodig en bovendien veel te lastig. Probeer het eens met deze 10 kleine inspanningen. Elke dag. Hou dit vol en wij beloven je eens strakke, spannende lente! Klaar? START!

1. If life gives you lemons, drink them!

Ja, je hebt het goed gehoord. Zelfs al ben je niet zo'n citroenfan, de dag starten met een citroendrankje geeft een boost. Pers een halve citroen uit in warm water. Laat tien minuutjes trekken en drink op. Elke morgen. Heel goed voor je immuniteit!

2. Scrub. Zachtjes.

Koop een drybrush (ja, zo'n ouderwetse borstel) en borstel je lichaam van je nek tot je tenen met ronddraaiende bewegingen. Je huid wordt er zacht van en je voelt je bloed stromen.

3. Denk aan iets leuks. 

Ben je met het verkeerde been uit bed gestapt, waren de kinderen of je lief weer lastig, of stond je te lang voor de kleerkast? Probeer dan voor je thuis vertrekt, toch even aan iets leuks te denken. Die heerlijke cappuccino die straks op je wacht? De plannen dit weekend? Het kaartje dat je kreeg van je beste vriendin? Happy thoughts, happy face!

4. Go nuts

Vanaf nu koop jij noten en zorg je ervoor dat je die altijd bij je hebt. Voel je een klein hongertje opkomen, stop dan wat noten in je mond. Ze zitten vol vitaminen en helpen je om van de chocolade af te blijven.

5. Get lucky

En dan bedoelen we met muziek. Luister elke dag naar 1 liedje waar je blij van wordt. Geen inspiratie? Get lucky van Daft Punk werkt nog altijd. 

6. No mayo

Lunchtijd? Kies dan een lunch zonder mayonaise. Broodje zonder mayo, slaatje zonder mayo,… Die mayonaise lijkt onschuldig, maar is echt niet gezond en zal je alleen maar een zware middagdip bezorgen.

7. Hap frisse lucht

Een mini-brain-break buiten, het zal je deugd doen.

8. Maak een lijstje voor morgen

Schrijf op wat je morgen moet doen of niet mag vergeten. Het zal je heel wat kopzorgen besparen.

9. Veggiedag

Plan vanaf nu 1 dag per week in zonder vlees. Goed voor het milieu en je zal merken dat je die dag sowieso meer fruit en groenten zal eten. 

10. Log off

Elke dag bewust een halfuur inplannen zonder iPhone, iPad, iPod, laptop of tv. Moet toch lukken, niet? En nee, ook als je in de supermarkt aan de kassa staat aan te schuiven, mag je niet even je Facebook checken.