Home Body & Mind 5 tips voor strakke dijen vóór de zomer

5 tips voor strakke dijen vóór de zomer

Halloooo korte rokjes en zwierige jurkjes!

Belga
Daar is de zomer, daar is de zon. Voor zij die nog niet meteen een kort rokje of zwierig jurkje durven aan te schieten, geven wij vijf tips om ervoor te zorgen dat jij de mooiste benen van 't strand hebt.
1 / 5
1. Regelmatig bewegen
2. Scrubben
3. Masseer je benen
4. Zet minstens 10.000 stappen per dag
5. Kies voor vochtafdrijvende voedingsmiddelen
1. Regelmatig bewegen
1. Regelmatig bewegen

Het is geen groot geheim, lichaamsbeweging op regelmatige basis is uiteraard een van de beste oplossingen voor strakke dijen. Maar welke sport werkt nu het best? Als je echt de focus wil leggen op dat deel van je lichaam en afscheid wil nemen van die sinaasappelhuid, ga dan zwemmen, aquagymen, fietsen of touwtjespringen. Zelfs snelwandelen is ideaal om spieren te kweken en je dijen te verstevigen. Voorzie zo'n 2 à 3 sessies per week voor zichtbaar resultaat.

2. Scrubben
2. Scrubben

Scrubben is niet alleen heel erg leuk, het verwijdert ook dode huidcellen. Daarnaast bevordert een goede scrubbeurt ook de werking van schoonheidsproducten op de huid.

3. Masseer je benen
3. Masseer je benen

Heel gemakkelijk, maar supereffectief: je dijen en benen masseren om ze te verstevigen, verfijnen en cellulitis te verwijderen. Hoe? Gebruik een anticellulitiscrème of een hydraterende olie en masseer met cirkelvormige bewegingen. Als je dit elke avond doet, zal je gegarandeerd resultaat zien.

4. Zet minstens 10.000 stappen per dag
4. Zet minstens 10.000 stappen per dag

Wandelen is ideaal als je slanke, strakke benen wil. 10.000 stappen per dag, zo'n 6 km, volstaat. Vermijd het openbaar vervoer en geniet volop van de zon tijdens een ochtendwandeling naar je werk.

5. Kies voor vochtafdrijvende voedingsmiddelen
5. Kies voor vochtafdrijvende voedingsmiddelen

Als je droomt van een strak lijf, is een gezonde en evenwichtige voeding dé sleutel tot succes. Geef de voorkeur aan voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitaminen, vezels en eiwitten. Kies voor vochtafdrijvende drankjes zoals groene thee. Of course: vermijd fastfood, frisdrank of eten dat te veel zout bevat.

Lees ook: