Home Body & Mind -20 kilo, die marathon of een extra studie

-20 kilo, die marathon of een extra studie

Oh ja, je kan het wél!

Vol goeie moed begin je aan een nieuw dieet, neem je je voor meer te sporten of beslis je om wat vaker op te ruimen in huis. Maar al na enkele weken sta je terug bij af.

Twee vrouwen vol discipline verklappen hun succestips.

  • Hordeloopster Eline Berings traint twee keer per dag én studeert psychologie
    “Opstaan om 8 uur, gaan slapen om half 11, één of twee keer trainen en voldoende rusten. Mijn dagen zien er meestal hetzelfde uit. Op maandag en woensdag volg ik les aan de universiteit en één keer per week breng ik een bezoekje aan de kinesist. Voor mijn sport heb ik behoefte aan routine, ik ben ervan overtuigd dat die een invloed heeft op mijn prestaties. Ik train keihard, wil mijn grenzen telkens weer verleggen. Alleen zo kan ik goeie resultaten neerzetten en daar doe ik het voor. Dat gevoel na een overwinning of een snelle tijd: geweldig! Dan weet je waarvoor je al die opofferingen hebt gedaan.”
  • Gezondheidsgoeroe Elke Vanelderen vermagerde 20 kilo
    “Als kind was ik een dikkerdje. In het eerste leerjaar woog ik maar liefst 44 kilo, terwijl mijn klasgenootjes amper20 kilo wogen. Mijn mama heeft me ontelbare keren meegenomen naar een diëtiste, maar dat hielp niet. Als je tegen mij zegt: ‘het mag niet’, dan wil ik het net wel. Op mijn 18de kwam de ommekeer. Mijn zus, die zelfs nu, na 3 kindjes, nog steeds heel slank is, nodigde me uit voor een etentje. Zij at volgens de methode van Montignac en het zette me aan mijn eetgewoonten te veranderen: de koolhydraten en eiwitten scheiden. Ik ging gezonder eten en sportte meer. Mijn nieuwe dieet leverde al snel resultaat op en voor het eerst vond ik de moed vol te houden. Na 2 jaar was ik 20 kilo kwijt.”

Hóé ze het doen? Ontdek het in Flair van 12 april!