Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
hard launch
© Sinitta Leunen via Unsplash

Affectie tonen in het openbaar wordt terug geaccepteerd en de hard launch gaat daarmee hand in hand.

Hard launches: de relatieterm van de zomer?

Margo Verhasselt

Hoezeee, je hebt een nieuw lief. Proficiat! Maar hoe verkondig je dat aan de wereld? Door meteen boempatat van de daken te schreeuwen dat je van ‘t straat bent à la je Facebookstatus te veranderen? Neen, tegenwoordig worden mensen ge-soft of ge-hard launcht. We leggen het je uit.

Als de zomer van 2021 gedefinieerd werd door de ‘soft launch’ – lees: een Instagramverhaal van twee cocktails op een tafel, met de arm van je anonieme liefde op de achtergrond – is de trend van deze zomer het tegenovergestelde ervan.

Hard launches zijn het soort socialmediaposts die een screenshot met bericht ‘Euh hebben we dit echt gemist’-waardig zijn. Groot nieuws plots de wereld insturen, is in. Van Rihanna’s bolle babybuik tot de lieve koppelfoto’s van Kim Kardashian en Pete Davidson. Ook op TikTok wordt de term veelvuldig besproken. ‘Grote levensmomenten? We steken ze niet meer onder stoelen of banken’.

@ninaawang4

#greenscreen they be mumbling and cackling 😳😳

♬ Big Ole Freak – Megan Thee Stallion
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Het beroemdheid-effect

Maar vanwaar komt die trend dan eigenlijk? Zoals wel vaker gaan we de mosterd halen bij beroemdheden. Net dat tikkeltje te veel van je persoonlijk leven op sociale media delen is tegenwoordig ‘in’ bij heel wat celebrity’s als Kourtney Kardashian en Travis Baker, en Megan Fox en Machine Gun Kelly. Affectie tonen in het openbaar wordt terug geaccepteerd en de hard launch gaat daarmee hand in hand.

Je hebt waarschijnlijk voorbeelden gezien van harde of zachte relatie lanceringen van beroemdheden die in de media zijn besproken, en die door gewone mensen op hun eigen sociale media zijn gekopieerd.

Zelf gaan hard launchen? Dat kan positief zijn voor je sociale media. Kourtney Kardashians Instagram groeide bijvoorbeeld in 2021 met 44 miljoen volgers na haar relatie Insta-reveal. Liefde is immers dé populairste hashtag op Instagram. Een poging waard!

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '