Home FASHION & BEAUTY Fashion OEI: verkoopcijfers van Victoria’s Secret gaan de dieperik in

OEI: verkoopcijfers van Victoria’s Secret gaan de dieperik in

Ben jij fan van het lingeriemerk?

Slecht nieuws voor het Amerikaanse bedrijf Victoria’s Secret. Hun verkoopcijfers gaan van kwaad naar erger. Is het einde van het lingerielabel in zicht?

Amerikaanse modesites Women’s Wear Daily en The Business of Fashion melden dat de verkoopcijfers van kleding-, lingerie- en schoonheidsproductenmerk Victoria’s Secret al een tijdje drastisch dalen. In juni daalden ze opnieuw met 1 %. Een groot verschil voor een merk als Victoria’s Secret, zeker in hun uitverkoopmaand. Afgelopen donderdag bleek dat de aandelen van het bedrijf met maar liefst 12,1 % zijn gedaald.

Amie Preston, specialiste in investeringen bij L Brands Inc., het bedrijf achter Victora’s Secret, verklaart de slechte cijfers: ‘Minder klanten bezochten winkels tijdens de halfjaarlijkse verkoop, waardoor het bedrijf gedwongen werd de periode met ongeveer twee weken te verlengen en de reeds verlaagde prijzen nog meer te verlagen. Die acties waren bedoeld om de verkoop te stimuleren en de inventaris op te helderen. Als gevolg hiervan daalden de handelsmarges aanzienlijk in vergelijking met vorig jaar.’

Het is game over voor Victoria’s Secret.

Financieel analist Randy Konik spreekt klare taal in The Business of Fashion: ‘Het is game over voor Victoria’s Secret. Consumenten gaan ergens anders naartoe. Het merk blijft maar worstelen met de grote concurrentie in de lingeriewereld.’

Comfort > sexy

Een van de redenen van de nakende teloorgang van het eens zo populaire lingeriemerk, is dat vrouwen tegenwoordig minder en minder kiezen voor sexy lingerie. We lijken vaker en vaker comfort te verkiezen boven een sexy lingerielook. En gelijk hebben we, verdorie!

Volgens Forbes en The Wall Street Journal had Victoria’s Secret meer moeten inzetten op comfortabele lingerietrends zoals bralettes. Hun setjes zijn simpelweg te extravagant en zitten niet altijd even comfortabel… Bovendien zouden heel wat vrouwen de prijzen van het merk gewoon te hoog vinden.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.