Home Lifestyle Body Rihanna’s lingeriemerk Savage x Fenty lanceert reclamecampagne waarin vrouwen schitteren die borstkanker...

Rihanna’s lingeriemerk Savage x Fenty lanceert reclamecampagne waarin vrouwen schitteren die borstkanker overleefden

De zangeres wil zo de strijd tegen deze vreselijke ziekte steunen.

Fenty
© getty & angiola harry via unsplash

Rihanna lanceert een nieuwe reclamecampagne voor haar lingeriecollectie Savage x Fenty. Dit keer worden de sexy setjes geshowd door vrouwen die borstkanker hadden.

Op nieuwe muziek van Rihanna is het nog altijd wachten, maar ondertussen focust de zangeres zich op haar andere succesvolle zaken, zoals haar lingeriecollectie Savage x Fenty. De celeb lanceert nu een nieuwe reclamecampagne en daarin schitteren drie vrouwen die borstkanker hadden. Ze doet dit om de vreselijke ziekte nogmaals onder de aandacht te brengen, aangezien oktober internationale borstkankermaand is.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Self-love

Cayatanita, Ericka and Nykia, de modellen in de campagne, kregen alle drie de harde diagnose, maar genazen. Nu poseren ze trots voor de lens van Rihanna’s bekende lingeriemerk. Savage x Fenty staat voor fun, speels en sexy. Rihanna toont dat vrouwen die door deze hel gingen hun lichaam nog steeds graag zien en niet bang zijn om dit te tonen. Ze steekt zo een ferm hart onder de riem van dames die in hetzelfde schuitje zitten. ‘Het is belangrijk dat je je lichaam waardeert voor waar het je tot nu toe allemaal al gebracht heeft’, aldus Ericka (28).

De drie dames kregen niet enkel te maken met borstkanker, maar ook met oneerlijke verschillen vanwege hun huidskleur. Zo vertelt Ericka dat er in campagnes die awareness scheppen rond borstkanker enkel witte vrouwen van middelbare leeftijd getoond worden, en nooit jongere vrouwen met een kleur. Nykia, die tot tweemaal toe een foute diagnose kreeg voordat borstkanker vastgesteld werd, had het gevoel dat er niet naar haar geluisterd werd omwille van het feit dat ze een zwarte vrouw is. Rihanna besloot daarom om een groot deel van de opbrengst – maar liefst 250.000 dollar – van de collectie te schenken aan de Clara Lionel Foundation. Deze organisatie helpt het onderzoek naar borstkanker te financieren en ondersteunt leden van de zwarte gemeenschap met borstkanker, omdat die gemeenschap ondervertegenwoordigd is in de gezondheidszorg.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Wie wil, kan hier de collectie online bestellen en zelf een steentje bijdragen. Je kan op de site ook de volledige getuigenissen van de drie vrouwen bekijken.

Lees ook:

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.