Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Medialaan

Het is al de derde Emmy Award voor productiehuis Shelter.

HOERA: ‘Hoe Zal Ik Het Zeggen?’ sleept prestigieuze Emmy Award in de wacht

Robine van Tilburg
Robine van Tilburg chef online

Gisteravond ging het tweede seizoen van ‘Hoe Zal Ik Het Zeggen?’ van start op VTM. En het lollige programma met Jens Dendoncker kon van geen betere start dromen. Gisteren won het eerste seizoen namelijk meteen een International Emmy Award.


‘Hoe Zal Ik Het Zeggen?’ haalde daarmee meteen de meest prestigieuze internationale tv-prijs binnen. Shelter, het productiehuis van het candidcameraprogramma, rijft daarmee zijn derde International Emmy Award binnen. ‘Benidorm Bastards’ (2011) en ‘Wat Als?’ (2014) gingen ‘Hoe Zal Ik Het Zeggen?’ al voor.

Vannacht won ‘Hoe Zal Ik Het Zeggen?’ in New York het beeldje in de categorie Non-Scripted Entertainment. Daarmee liet het ‘MasterChef Australia’, het Thaise ‘The Mask Singer’ en ‘Top Chef México’ achter zich. Tim Van Aelst, director en showrunner bij Shelter is heel erg blij met de overwinning: ‘Hoe zalig is het om met een nieuw format, een onervaren presentator en een geweldig team van creatievelingen deze prestigieuze prijs te krijgen! En dan nog op het moment dat ons tweede seizoen net op antenne ging in België, een seizoen waar we minstens even trots op zijn als het vorige.’

 

Paradepaardje


In ‘Hoe Zal Ik Het Zeggen?’ brengt Jens Dendoncker op een verrassende manier boodschappen over aan nietsvermoedende mensen. Het eerste seizoen liep in het najaar van 2017 bij VTM en bereikte wekelijks maar liefst 700.000 kijkers.

Maar ook internationaal heeft het programma succes. Binnenkort is een Duitse versie te zien op VOX en inmiddels zijn al acht internationale productiedeals gesloten in belangrijke tv-landen zoals de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Frankrijk. Eerder won het programma ook al een GOLD Award op het WorldMediaFestival in Hamburg in de categorie Entertainment: Comedy, en werd het programma uitgeroepen tot ‘beste nieuwe comedyformat’ op de internationale tv-beurs MipTV in Cannes.

 

Meer televisienieuws:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '