Home Lifestyle Body WOW: zo veel calorieën verbrand je door een herfstwandeling te maken

WOW: zo veel calorieën verbrand je door een herfstwandeling te maken

Wij weten wat doen dit weekend.

Wil je een beetje afvallen, maar heb je een hekel aan grote inspanningen en – nog erger – zweten? Maak dan een herfstwandeling. Zoek aangenaam gezelschap, een mooi herfstbos en hop, trek er op uit. Want je verbrandt er meer calorieën mee dan je misschien wel zou denken.

Nog geen plannen voor dit weekend? Wat dacht je van een herfstwandeling? Door flink te stappen verbrand je tussen 200 en 600 calorieën per uur én je traint spieren over je hele lichaam (billen, dijen, heupen, buik, rug, schouders…). Om het meeste voordeel te halen uit je activiteit, wordt aangeraden om te gaan stappen op een lege maag: voor het ontbijt of in de late ochtend of namiddag. Zo gaat je lichaam onmiddellijk over op vetverbranding.

Hoe begin je eraan?

  • De eerste week maak je elke ochtend gedurende 10 minuten een rustige wandeling. Zondag wandel je 20 minuten, maandag las je een rustdag in.
  • Zorg dat er variatie zit in je parcours. Het zwaarste deel van de wandeling (hellingen, zand of gras als ondergrond…) valt het best in het midden van je route.
  • De volgende weken wandel je elke week 5 minuten langer. Varieer in tempo en stap soms wat sneller, soms wat langzamer. Streef ernaar om een bepaalde afstand steeds sneller af te leggen. Je zal na een tijdje je wandelroute moeten verlengen.
  • Na drie maanden stap je 30 minuten per dag!

Nu is het aan jou: wandelschoenen aan en naar buiten.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.