Home Lifestyle Body AHA: deze 7 voedingsmiddelen zorgen voor een instant energieboost

AHA: deze 7 voedingsmiddelen zorgen voor een instant energieboost

Nooit meer indommelen op het werk.

Unsplash
Opstaan is vaak een ware hel. Je duwt iets te graag op die snoozeknop waardoor je je trein dreigt te missen of uren in de file staat. De energie wordt vaak al van ‘s morgens uit je lichaam weggezogen. Daarom is het belangrijk om je lichaam af en toe een boost te geven. Energiedrinks zullen je daar wel bij helpen, maar ze zijn ontzettend ongezond. Daarom zetten wij enkele gezondere alternatieven voor jou op een rijtje zodat je instant alert wordt en voldoende energie hebt om je dag door te komen (al dan niet met een glimlach).

1. Spinazie

Het werkte voor Popeye, dus waarom zou het niet voor jou werken? Naast energie bevat spinazie ook veel calcium en vitamine B zodat je immuunsysteem ook meteen in actie schiet. Je eet spinazie het best rauw in een slaatje of gestoomd bij een warme maaltijd voor een optimale energieboost.

2. Appel

Appels zitten vol stoffen die je bloedsuikerpeil in balans houden. Hun natuurlijke suikers zorgen ook voor een opkikker, zodat je je minder uitgeblust voelt na een hele dag werken. Als je ’s morgens een appel eet in plaats van een kop koffie te drinken, heb je meer energie en minder calorieën binnen. Appels zijn ook goed voor de spijsvertering, eet er eentje voor je eigenlijke maaltijd en die zal beter verteren én je zal je nooit overeten.

3. Avocado

Avocado’s geven ons niet alleen meer energie, ze zorgen ook voor een betere bloeddruk doordat ze vol kalium zitten. Ze bevatten ook veel onverzadigde vetzuren, die dan ons dan weer beschermen tegen kanker en ons hart beter doen werken.

4. Water

Het zal geen verrassing zijn dat water zorgt voor meer energie. Toch drinken we vaak te weinig water op een dag. Ons lichaam heeft het nochtans broodnodig om gehydrateerd te blijven en de giftige stoffen uit te drijven. Als je voldoende water drinkt, zal je je energieker voelen doordat je lichaam makkelijker functioneert. Neem dus elke morgen een flesje water mee en zet het op je bureau, zo zal je sneller geneigd zijn om er eens van te drinken.

5. Havermout

Vervang je dagelijkse boterham met choco eens door een kom havermout. Die zit vol met vitamine B en zorgt dus voor een beter zenuwstelsel en sterkere botten. Havermout bevat goede vetten en wordt langzaam omgezet in energie, zodat je tot ’s middags geen hongergevoel hebt. De vezels zorgen dan weer voor een goede vertering zodat je je alleen maar beter kan voelen.

6. Citroen

Citroenen zitten boordevol vitamine C, dé vitamine die zorgt voor onze energie. Citroen helpt je niet enkel bij het verteren van voedsel, het vermindert ook elk misselijkheidsgevoel. Pers dus dagelijks wat citroen in je thee of water om gezonder de dag door te komen.

7. Amandelen

Deze gezonde snack zit boordevol goede stoffen die zorgen voor een energieboost en een verzadigd gevoel als je ze eet als tussendoortje. Om volop van hun gezondheidsvoordelen te kunnen genieten, eet je de noten het best rauw in plaats van gezouten. Neem dus morgen wat noten mee naar het werk in plaats van die suikerwafel. Wedden dat je je energieker zal voelen?

Lees ook: 

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.