Home FASHION & BEAUTY Fashion NEW IN: 5 nieuwtjes uit modeland die je op je radar wil

NEW IN: 5 nieuwtjes uit modeland die je op je radar wil

Vul je wishlist maar alvast aan!

Krijg jij het spontaan warm als er weer een nieuwe collab wordt aangekondigd? Of snuister jij dagelijks je favoriete webshops af op zoek naar leuke hebbedingen? Dan heb je als modefan zonet het juiste artikel aangeklikt, want met ‘New In’ tipt moderedactrice Chloë je de leukste nieuwtjes uit modeland!

1. Front row vanuit je luie zetel

Er is geen stuk dat we zo vaak uit de kast trekken als een beha. Oh ja, en een (al dan niet bijpassende) onderbroek uiteraard! Afwisseling is dus noodzaak, en dat maakt dat we graag op de hoogte zijn van de nieuwste lingerietrends als we een nieuw setje in huis willen halen. Morgenavond laten wij om acht uur stipt dan ook alles vallen om de lingerieshow van Hunkemöller bij te wonen. En daar kan jij, dankzij de livestream, ook getuige van zijn. Nestel jezelf dus in de zetel en neem er een coupeke champagne bij, want er zullen flink wat nieuwe behaatjes, onderbroeken, bodies en nachtkleding de revue passeren. Het leuke is trouwens dat je meteen na de show de gloednieuwe collecties (alsook de limited edition items) kan scoren in de webshop.

2. Sneakers van de bovenste plank

Gewaagd én exclusief: zo hebben we onze sneakers tegenwoordig het liefst. Alleen moeten sneaker addicts er veel voor over hebben om zo’n uniek paar aan de voetjes te kunnen schuiven. Denk maar aan een wekker die om 5u ‘s ochtends afgaat. Of erger nog: dagen voor de release al voor de winkel moeten kamperen. Iemand die al dat gekkenwerk voor jou doet, lijkt dan ook de droom. En laat dat nu net de insteek zijn van HYPD, een gloednieuwe Belgische (!) webshop voor exclusieve sneakers én streetwear.

‘Sneakers die in gelimiteerde oplage gemaakt worden, zijn vaak binnen enkele seconden sold out. De enige plaats  waar mensen dan nog een exemplaar kunnen bemachtigen, is via 2dehands of Facebook Marketplace. Maar daar schuilt het gevaar’, vertelt medeoprichter Olivier Verbeke. ‘De kans dat je namelijk een paar namaakschoenen uit China toegestuurd krijgt, is erg groot. Met HYPD willen we een platform uitbouwen waar mensen een exclusieve selectie sneakers kunnen vinden en met een gerust hart kunnen aankopen.’ De exemplaren die momenteel in de webshop prijken zijn, net zoals de prijzen, erg uiteenlopend: van een paar futuristische Yeezy’s tot tijdloze Jordans.

3. Zonnebrillen met een hoger doel

Wie Shailene Woodley zegt, zegt ook in één adem ‘Big Little Lies’. Of de tearjerker ‘The Fault in Our Stars’. Maar wat je misschien niet wist, is dat de actrice zich naast de set actief inzet voor het milieu. En dat vertaalt zich uiteraard ook in een duurzame garderobe. De zoektocht naar een groene zonnebril kan Shailene alvast staken, want die brengt ze gewoon zelf op de markt. Daarvoor werkte ze samen met het brillenlabel Karün en trok ze ook naar Patagonia, waar het label sinds 2012 nauw samenwerkt met lokale ondernemers. Het doel? Een collectie hippe zonnebrillen in de rekken leggen die van hoogwaardige kwaliteit zijn en gemaakt zijn van natuurlijke materialen en afval zoals visnetten. Duurzaam hoeft bovendien niet altijd extreem duur te zijn, want de zalmroze cat-eye waarmee Shailene pronkt heb je bijvoorbeeld al voor € 79.

De collectie zal te koop zijn bij Pearle Opticiens en GrandOptical

4. (Sterren)beeldige juweeltjes

Sieraden worden zoveel leuker én specialer als je ze kan personaliseren. Een bedeltje met je initialen heb je hoogstwaarschijnlijk al in je juwelenkistje liggen, maar wat dacht je van je sterrenbeeld? Astrologie is helemaal hip, en dat heeft ook Supermom goed begrepen. Het Belgische juwelenmerk komt namelijk met een speciale collectie die uit twaalf bedeltjes bestaat, eentje voor elk sterrenbeeld. Van de zorgzame Kreeft tot de nieuwsgierige Tweeling, dus. Elk juweeltje kan gedragen worden in combinatie met een leren armband, een halsketting of zelfs een oorbel. Een leuk cadeau-ideetje voor jezelf of voor je beste vriendin?

5. When fashion meets science 

Science Story, zoals H&M’s nieuwste collectie klinkt, bezingt de poëzie van vernieuwing en de waarde van het experimenteren. Hoe dan? Horen we je nu al denken. Wel, door voortdurend de grenzen van duurzaamheid te verleggen en hand in hand samen te werken met wetenschappers en onderzoekers. Het resultaat is dan ook een collectie gemaakt van innovatieve materialen. Denk maar aan fluogroene strappy sandals gemaakt van cactusbladeren en jeans van biologisch katoen en Agraloop™-biovezels van hennepresten. Alle items zijn bovendien voorzien van leuke cut-outs, een van de grootste trends voor het nieuwe seizoen.

Lees ook: