De collectie is wereldwijd verkrijgbaar vanaf januari 2019.
Chanel lanceert Boy de Chanel, een make-uplijn voor mannen
Dat make-up niet alleen voor vrouwen is, wisten we al langer. Steeds meer mannen gebruiken beautyproducten, en daar spelen heel wat merken op in. Zo brengt Chanel binnenkort Boy de Chanel uit, een make-uplijn die volledig op mannen is gericht.
De make-upcollectie Boy de Chanel bestaat uit drie verschillende producten, namelijk een wenkbrauwpotlood, een foundation en een lippenbalsem. Net zoals bij hun andere producten mag je ook hier dezelfde topkwaliteit en elegante verpakking verwachten. De naam van de lijn zou dan weer een referentie zijn naar Boy Capel, de grote liefde van Gabrielle ‘Coco’ Chanel.
Opkomende trend
Chanel is trouwens niet het eerste make-upmerk dat een collectie voor mannen op de markt brengt. Tom Ford ging het merk al voor, en verder hebben ook L’Oréal en Maybelline al mannen in hun advertenties gebruikt. Nog een recent voorbeeld is Patrick Starrr. De bekende YouTuber heeft namelijk net zijn tweede collectie met MAC Cosmetics op de markt gebracht.
Toch kan de trend ook op heel wat commentaar rekenen. Zo vinden enkele make-upliefhebbers dat make-up voor iedereen is en er dus geen onderscheid gemaakt moet worden op vlak van gender. Iets waar ze natuurlijk overschot van gelijk in hebben, maar dergelijke make-upcollecties zijn omwille van hun aangepaste verpakking vaak iets aantrekkelijker voor de doelgroep.
Boy de Chanel is vanaf 1 september te koop in Zuid-Korea en zou wereldwijd verkrijgbaar zijn vanaf januari 2019.
Nog meer beauty:
- GINGER LOVE: 8 make-uptips die elke redhead moet weten
- MUST TRY: & Other Stories pakt uit met een lijn van haarproducten
- FOTOSPECIAL: dit waren de mooiste beautylooks van WECANDANCE 2018
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier