Stephanie Coorevits ging vorig jaar oorspronkelijk naar Bali reizen, maar haar zus werd ziek en dus kon ze niet vertrekken. Ze vroeg een terugbetaling aan voor haar vliegticket, maar heeft haar duizend euro nog altijd niet teruggezien.
Oplichting is een groot probleem, en iedereen kan slachtoffer worden, zo blijkt. In een nieuwe aflevering van podcast ‘De Zussen Coorevits’ duiken Annelien en Stephanie diep in de zeven hoofdzonden. Daarbij hebben ze het ook over oplichting.
In onderstaand fragment vertelt Stephanie hoe zij door een luchtvaartmaatschappij werd opgelicht. Ze boekte een vlucht naar Bali, maar haar reis kon niet doorgaan door ziekte van haar andere zus Liselotte. Ze annuleerde haar vlucht en vroeg een terugbetaling aan met de nodige documenten, waaronder een medisch attest. Dat moest binnen de vijf dagen gebeuren, dus dat deed ze ook.
Oplichterij
Een jaar later heeft Stephanie nog altijd geen terugbetaling ontvangen. Ze belde volop, maar moest ‘geduld hebben’. ‘Ik ben eindelijk verbonden met iemand die weet hoe het in elkaar zit en die zegt: nee, sorry mevrouw, je krijgt je geld niet terug, want je hebt het niet op tijd ingediend.’ Wat dus niet klopte.
‘Ze waren heel de tijd aan het liegen tegen mij en uiteindelijk hebben ze gezegd: je krijgt het niet terug.’ De vliegtuigmaatschappij gaf toe dat ze geen reden hadden. ‘Ik heb gezegd tegen Gotogate: dit is pure oplichterij, jullie stelen gewoon duizend euro. En hij moest toegeven van wel.’
‘De Zussen Coorevits’ is elke dinsdag te zien op Play.
Lees ook: