
Yep, dat lees je goed. Niet je oma of je opa, maar wij, millennials – de generatie tussen 18 en 35 jaar -, zijn degenen die maar al te graag onze neuzen in reclamefolders steken. En dan hebben we het echt over de papieren versie die je in je brievenbus krijgt. Slechts 3 % leest digitale folders.
In opdracht van BD myShopi werd een enquête uitgevoerd, waaruit blijkt dat maar liefst 92 % van de Belgen anno 2017 nog steeds enthousiast reclamefolders leest. En daar besteden we zo'n twintig minuutjes van onze tijd aan. Met stip op nummer één van meest gelezen folder: die van je supermarkt. Maar liefst 85 % geeft aan graag even door de supermarktpromoties te bladeren. Bij vrouwelijke lezers is dat zelfs 91%.
Entertainment
Verder blijkt nog dat vrouwen vooral graag folders van modemerken en decoratie- en meubelzaken lezen, terwijl mannen de voorkeur geven aan computer- en elektronicafolders. Naast aanzetten tot kopen, heeft de folder ook een entertainmentfactor: 58 % geeft aan dat ze het lezen van reclamefolders als ontspannen ervaren. Count us in!
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier