Home Body & Mind 10 tips om stress te verminderen en te ontspannen

10 tips om stress te verminderen en te ontspannen

Lekker relaxen!

Ontspannen
© Blake Cheek via Unsplash
Last van stress? Ontspannen is makkelijker gezegd dan gedaan. Hier zijn tien tips om die stress in no time achter je te laten.

1. Bubbelfolie poppen

Jup, als kind deed je het waarschijnlijk al ontzettend graag, maar nu kan je nog steeds best af en toe wat bubbels poppen. Het zou namelijk hetzelfde effect hebben als een massage van een half uur. Toch liever die massage? Hier zijn 9 tips voor de perfecte massage (om subtiel te laten lezen aan je lief).

2. Lees

Zet je rustig in de zetel met een kop thee en lees wat. Mensen die veel lezen hebben minder stress en een betere levenskwaliteit. Geen leuk boek meer in de kast? Dit zijn de favoriete boeken van onze redactrices.

3. Wees creatief

‘Een ontspannen geest is een creatieve geest.’ Dus haal je kleurpotloden boven en kleur wat. Of werk aan je laatste DIY-projectje, als je maar creatief bezig bent.

4. Dans

Zoals Taylor Swift het al zei: ‘shake it off’. Letterlijk dan. Zet je favoriete dansplaat op en laat je volledig gaan! Je stress zal als sneeuw voor de zon verdwijnen.

5. Kook óf eet

Iedereen wordt toch gelukkig van lekker eten, niet? Tuurlijk wel! Bak een taart, of maak wat hapjes en vooral: smikkel ze daarna allemaal lekker op! Op zoek naar inspiratie? Hier vind je de lekkerste zondigdaghapjes.

6. Quality time

Het is heel belangrijk om in drukke tijden toch wat tijd te maken voor belangrijke personen in je leven. Af en toe een avondje samen doorbrengen kan ervoor zorgen dat je veel relaxter wordt.

7. Tuinier

Van planten word je vrolijk. Uit onderzoek is gebleken dat je hartslag én bloeddruk dalen wanneer je in een ruimte vol planten komt. Dus zaai wat bloemen en planten en geniet van de rust die ze je brengen. Geen groene vingers? Hier zijn 5 planten die niet veel werk nodig hebben.

8. Luister muziek

Muziek heeft een onmiddellijke invloed op ons humeur. Door naar rustige muziek te luisteren, wordt er minder stresshormoon geproduceerd en komt er meer endorfine vrij in onze hersenen.

9. Breng tijd door met je kat

Een kat knuffelen heeft een positieve invloed op je gemoedstoestand. Het is bewezen dat het spinnen van een kat je stress verlaagt en je er gelukkiger van wordt. Heb je geen kat thuis? Geen probleem! Gewoon wat kattenfilmpjes kijken kan ook al helpen.

10. Zing de longen uit je lijf

Je hoeft écht geen zangtalent te zijn om eens goed mee te kwelen met een liedje en daar nog van te genieten ook. In de douche, voor de spiegel, maakt niet uit! Laat je maar een keertje goed gaan.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.