Home Body & Mind 3 toptips tegen een kater

3 toptips tegen een kater

Corbis
Het is wéékend. Finally! Ga je vanavond een stapje in de wereld zetten? Volg dan zeker deze drie tips, en je zal the morning after geen last hebben van een kater.

1. Wissel af met water

Deze tip heb je ongetwijfeld al eens eerder gehoord, maar we benadrukken nog maar eens hoe belangrijk hij is. Wetenschappelijk gezien bestaat het weefsel rond onze hersenen voornamelijk uit water. Als je dus te weinig water drinkt, zullen die weefsels een klein beetje krimpen. Resultaat? Er zal een lichte druk in je hoofd ontstaan. Aangezien alcohol ervoor zorgt dat je lichaam uitdroogt, drink je tussen twee cocktails in beter een glaasje water. Ook net voor je gaat slapen, kan je beter nog een glas water drinken.

2. Eet

Hoogstwaarschijnlijk heb je voor de gelegenheid een aansluitend jurkje of een skinny jeans uitgekozen. Een volwaardige maaltijd staat dus vaak niet boven aan je takenlijstje. Toch is het enorm belangrijk om eerst iets te eten vooraleer je gaat dansen. Als je drinkt op een lege maag, zal je lichaam de alcohol sneller absorberen. Bovendien zal je, als je op voorhand eet, minder snel zin hebben in een midnight snack.

3. Ga voor een upgrade

Nog een laatste tip om een kater te vermijden, is om niet het goedkoopste drankje te bestellen. Ja, we geven ons geld liever uit aan andere zaken, maar ‘hoofdpijnwijn’ bestel je toch beter niet te vaak. Ga dus voor kwaliteit, en niet voor kwantiteit.

Lees ook:

15 dingen die je herkent wanneer je een kater hebt

Antikatertips voor the morning after

Onverwachte antikatertips

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.