Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Tomorrowland

'Een symbool voor liefde, vriendschap en eenheid.'

Tomorrowland stelt eigen vliegtuig voor waarop jij toevallig kan terechtkomen

Het kan niet op voor Belgisch topfestival Tomorrowland. Na een dubbel weekend krijgt het festival ook een eigen vliegtuig, Amare genaamd. Anders dan de vliegtuigen die enkel in juli feestgangers van over de hele wereld naar ons land brengen, zal dit toestel vijf jaar lang elke dag rondvliegen. En kan jij er, als je een vlucht boekt bij Brussels Airlines, dus toevallig op terechtkomen.

Jaarlijks zakken mensen uit meer dan 200 landen af naar Boom om het beste festival ter wereld bij te wonen. Sinds 2012 werken Brussels Airlines en Tomorrowland dan ook samen om al die feestvierders in België te krijgen. Om de vijfde verjaardag van die samenwerking én meer dan 10.000 passagiers op die vluchten te vieren, heeft Brussels Airlines het festival zijn eigen toestel cadeau gedaan.

 

Amare: liefde, vriendschap en eenheid

 

Amare werd gisteren aan de pers voorgesteld. Het is een Airbus A320 met plaats voor 180 passagiers en hij bestaat volledig uit de kleuren van het festival. Het vliegtuig heeft zelfs aangepaste verlichting en speelt het Tomorrowlandlied wanneer mensen opstappen. 

 

tomorrowland

 

De komende vijf jaar zal Amare naar meer dan 50 Brussels Airlines-bestemmingen vliegen. Maar een Tomorrowlandvliegtuig is niet zomaar een vliegtuig. ‘Het verbindt zielen het hele jaar door en symboliseert een aantal van de belangrijkste waarden van Tomorrowland: liefde, vriendschap en eenheid.’

 

Meer dan 9 maanden werk

 

Dit project was alvast geen piece of cake. Het team werkte maar liefst negen maanden aan het ontwerp van de beeltenis op de buitenkant van het toestel. En dan moest het nog op het vliegtuig raken. Twee weken lang werkten acht kunstenaars om het ontwerp erop te krijgen. Crazy!
 

 

Na Kuifje, Magritte en de Rode Duivels
 

Brussels Airlines doet wel graag eens zot. Zo hadden ze in het verleden al vliegtuigen in het thema van Kuifje, René Magritte en de Rode Duivels. De luchtvaartmaatschappij wil op die manier het imago van België verbeteren. Ze geloven immers dat ze het internationale publiek van Tomorrowland niet uitsluitend op het festival brengen, maar ook aanzetten om ons land te ontdekken.

 

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '