Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© MEDIALAAN

De doelgroep: jonge koppels.

2BE verdwijnt van het scherm en wordt Q2

De tweede grootste zender van MEDIALAAN, 2BE, verdwijnt van het scherm en wordt vanaf september Q2. Zo krijgt radiozender Qmusic een televisiepoot. De doelgroep van de zender was jonge koppels, en die blijft onveranderd. 

Op 2BE kon je vooral kijken naar internationale series, films en de Champions League. Dat pakket wordt nu aangevuld met een aantal nieuwe programma’s rond avontuur, muziek en beleving. Bij het begin van het nieuwe televisieseizoen, dat eind augustus van start gaat, komt er meer informatie vrij over het nieuwe programmaschema van Q2.
 

‘De kijkcijfers van 2BE zijn zeer goed, maar het merk leeft niet genoeg in Vlaanderen. We kiezen ervoor om van Q een televisiemerk te maken, omdat Q al een sterk merk is en het de generatie die we willen aanspreken, reeds bereikt', zegt Erwin Deckers, de CCO van MEDIALAAN.
 

2BE had 10% marktaandeel en was zo de vierde grootste zender in Vlaanderen. Volgens Ricus Jansegers, programmadirecteur bij MEDIALAAN, vinden jonge koppels steeds meer hun weg naar de ‘tweede’ zender.

 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '