Home Uit & thuis ONDERZOEK: dit is de ultieme droomvakantie van de Belgen

ONDERZOEK: dit is de ultieme droomvakantie van de Belgen

Wat is jouw ultieme bestemming?

Shutterstock
Een paradijselijke strandvakantie? Een citytrip in Rome? Of een avontuurlijke safari in Afrika? Voor zijn nieuwste zomercampagne ging Coca-Cola op zoek naar de ultieme droomvakantie van de Belgen. En die is behoorlijk exotisch…

Haal dat strooien rokje alvast uit de kast, want Hawaï zou dé droombestemming van de Belgen zijn. Dat blijkt uit een enquête die TNS* voor Coca-Cola hield naar aanleiding van hun nieuwste zomercampagne. Miami en de Malediven vervolledigen de top drie van de Europeanen. Slechts twee Europese bestemmingen konden een plaatsje veroveren in de top 10: Rome en Venetië.

Van Toscane tot Las Vegas

Nog opvallend: gezinnen met kinderen lonken wel naar die paradijselijke bestemmingen, maar houden het op een vakantie in Europa. Vooral Toscane, Barcelona en Corsica zijn dan de favoriete droombestemmingen. Jongeren tussen 16 en 19 kiezen naast Hawaï en Miami nog voor Las Vegas en volwassenen zonder kinderen zetten het liefst ook nog Cuba op hun lijstje.

* Top 50 Beach Holiday Destinations, uitgevoerd door TNS bij 600 respondenten in Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje en België (3000 respondenten in totaal).

76 zalige droombestemmingen

Met hun nieuwste campagne wil Coca-Cola dat zomergevoel nu al naar ons toe brengen. Net als de limited edition-collectie voornamen in de campagne van vorig jaar, maakt het logo dit jaar plaats voor 76 zalige droombestemmingen op de flessen en blikjes van de frisdrank. En onder die droombestemmingen horen uiteraard ook onze Belgische festivals. Zo zullen Rock Werchter, Les Ardentes, Dour, WeCanDance en Pukkelpop naast vakantiebestemmingen als Hawaï, Miami of Ibiza pronken.

Het beste nieuws: voor al die bestemmingen zijn er wekelijks reispakketten te winnen. 'Onder de dop of het lipje van de deelnemende producten zit een unieke code, waarmee je online kan deelnemen aan de zomerwedstrijd', legt marketing director Céline Van den Rijn uit. 'Zo brengen we de zomer nu al naar België, met tal van onverwachte Coca-Cola-ervaringen'. Welke haal jij uit de rekken?

Reisbestemmingen

Foto: Coca-Cola

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.