
Heb jij de tas al gespot?
Modenieuws: van de gloednieuwe it-bag van Uniqlo tot een stralende Sienna Miller
Moderedactrice Chloë verzamelde voor jou de meest opvallende trends, het leukste modenieuws en de nieuwste must-haves voor je garderobe. Nadat je dit hebt gelezen ben je weer helemaal up-to-date (en wil je waarschijnlijk weer geld uitgeven #sorrynotsorry).
Ons ticket naar de zon
Ons ticket naar de zon
€ 59,99 – Cali Eve
Antje Van Cauwenbergh (27) is al zes jaar actief in de modesector, maar waagt nu de sprong met haar eigen zonnige merkje: Cali Eve. Californië is niet voor niets haar favoriete plek op aarde, de plek waar ze nota bene vorig jaar nog ten huwelijk werd gevraagd. Haar allereerste collectie is met de vele oranje tinten dan ook een knipoog naar die zalige Californische zonsondergang. Van een oversized sweater en T-shirt over een shopper tot een haarklem: Antje voorziet alle essentials voor een heerlijk stranddagje.
De meest comfy basis
De meest comfy basis
€ 40 – Skims
Als je geregeld op TikTok of Instagram scrolt, is Skims je vast niet onbekend. Het shapewear- en kledingmerk van Kim Kardashian maakt ondergoed en kleding in boterzachte stofjes en weet zo de meest comfortabele basis ooit te creëren. Het Instagramaccount van Skims heeft zo maar even 5,8 miljoen volgers en is voortdurend uitverkocht, maar gelukkig kan je het merk nu ook exclusief vinden in de webshop van de Bijenkorf. Voorlopig ligt de focus er op ondermode en dat tot de XXL-maat. Wie Skims op de voet volgt, weet dat ze ook ondergoed voor mannen hebben, maar op die lijn is het nog ongeduldig wachten.
Powervrouwen
Powervrouwen
€ 45,99 – CKS
We hoeven je vast niet meer te vertellen dat het op 8 maart Internationale Vrouwendag is. Wat je misschien nog niet wist, is dat CKS naar aanleiding van deze hoogdag met een exclusieve capsulecollectie komt, boordevol vrolijke kleuren, handgeschilderde prints én inspirerende citaten. Daarvoor schuift het Belgische merk vier powervrouwen (en hun straffe verhalen) naar voren: personal trainer, psychologe en Kamp Waes-deelnmer Gudrun Hespel, fotografe Irmy Coeckelberghs, hair & make-up artist Sophie Engelen en fashion coach Brien Aesy.
Hot drop
Hot drop
€ 190 – Eastpak
Eastpak en MARKET lanceren een nieuwe collab die geïnspireerd is op de basketbal passie van MARKET. Voor deze samenwerking werd een van Eastpak’s meest iconische rugzakken omgevormd tot de ideale backpack voor basketballers en streetwearlovers. Zo is er een geïntegreerd laptopvak, een flessenhouder en in het voorvak zit een net verborgen waarin je je basketbal kunt meenemen! Handig, toch?
It-bag 2.0
It-bag 2.0
€ 29,90 – Uniqlo
Hoewel de onmisbare Round Shoulder Bag van Uniqlo nog maar net in nieuwe frisse lentekleurtjes is gelanceerd, laten wij ons oog al vallen op een nieuwe it-bag. De Puffy Bag van Uniqlo is gemaakt van zacht kunstleer, komt in drie tinten en oogt door de premium afwerking een stuk duurder dan ‘ie is. Zo scoor je de tas voor nog geen 30 euro. Bonus: er past ook een 13-inch laptop in, ideaal als werktas dus. De tas is onderdeel van de tweede collectie van Clare Waight Keller. Jawel, dé Britse ontwerper achter Megan Markles bruidsjurk. Het tweede deel van de collab ligt op donderdag 4 april in de winkels.
Lengte winnen
Lengte winnen
Massaal gespot op de voorste rij bij de collectievoorstelling van Chloé en straks misschien dus ook bij jou in de schoenenkast: wedge sandals. Jawel, de nostalgische schoenen banen zich opnieuw een weg in onze garderobe. Hoewel we er nog wat twijfelachtig tegenover staan, moeten we toegeven dat Sienna Miller er prima mee wegkomt. De Britse actrice en kersverse mama draafde tijdens Paris Fashion Week op in een oversized kort leren jack, een witte jurk met een kanten rand en houten sleehakken voor een vleugje retro charme.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier