Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

77 % van de Vlaamse vrouwen tussen 18 en 34 jaar oud werd ooit al gebodyshamed.

Dove lanceert gloednieuwe campagne Body Love: van body shame naar body love

Advertorial

Al meer dan tien jaar lang maakt Dove van schoonheid een bron van zelfvertrouwen in plaats van een reden voor onzekerheid. En daar gaat deze nieuwe Body Love-campagne ook over.

Schoonheid heeft niets te maken met leeftijd, kleur of postuur. Schoonheid valt niet te meten. Het is het gevoel dat je authentiek, uniek en echt bent. Het is het gevoel dat iedereen verdient. Body love!

In 2004 was Dove het eerste merk om fotoshoptechnieken in reclamespots aan te kaarten in een grootschalige campagne. Want de ‘schoonheid’ die je ziet in advertenties komt vaak tot stand door heel wat fotoshoptrucjes. En daar deed en doet Dove (als een van de weinige beautymerken) niet aan mee. Drie jaar later besloot Dove om als allereerste merk ‘Echte Vrouwen’ te tonen in hun reclamespots. Geen ‘perfecte’ lijven, maar échte, unieke, authentieke lichamen. De jaren die daarop volgden waren er vol veroordelen van onrealistische schoonheidsidealen in de media, niet het minst door de impact die ze op ons zelfvertrouwen hebben.

Een positieve relatie met je lijf

Vrouwen zijn altijd Dove’s muze geweest. De missie van Dove is dan ook om vrouwen en meisjes van alle leeftijden overal ter wereld te inspireren om een positieve relatie te ontwikkelen met de manier waarop ze eruitzien. Dit doet het merk door échte schoonheid te verdedigen in haar advertenties. Maar die definitie van schoonheid moeten we samen verbreden. En dat is niet makkelijk in een bodyshamingcultuur.

77 % (*) van de Vlaamse vrouwen tussen 18 en 34 jaar oud werd ooit al gebodyshamed

66 % (*) werd gebodyshamed omdat ze ‘te zwaar’ zou zijn

De cijfers over bodyshaming zijn hallucinant. Zeker door social media lijkt het alsof we nog kritischer naar elkaar en onszelf kijken. Het antwoord op body shame? Body love! Verbluffende dosissen positiviteit en liefde voor onze lichamen. Vrouwen ervaren een constante druk van het kritische oog van anderen. Dat oog houdt ervan om te bodyshamen, om anderen onderuit te halen. In haar nieuwe campagne Body Love breekt Dove opnieuw met traditionele schoonheidsidealen. Ze toont eerlijke lichamen om nog maar eens te onderstrepen hoe mooi en krachtig écht is.

“Let’s show our bodies the love they deserve”

In plaats van te focussen op negativiteit en bodyshaming, maakt Dove plek voor body love. Heb jezelf en je lijf lief en toon dat ook aan je lichaam door het te verzorgen en te verwennen. Want self-care is zó’n belangrijk aspect van self-love en body-love. Daarom lanceert Dove haar nieuwe iconische collectie van lichaamsverzorging met de toepasselijke naam Body Love.

Maar Dove Body Love is meer dan een verzorgingslijn, Body Love heeft een ware missie. Dove nodigt iedereen uit om niet alleen elk plekje van je lichaam te koesteren, maar om het ook de zorg en liefde te geven die het verdient. Wees zelfzeker en show your body some body love.

Body love
Onze lichamen
Soms houden we ervan
Soms haten we ze
En dat is oké
Want onze relatie met ons lichaam is ingewikkeld en verandert constant
Laat ons het er eens eerlijk over hebben.

Lees hier alles over Doves Body Love-campagne.

(*) Dove enquête afgenomen bij 1044 Belgische vrouwen tussen 15/11 en 3/12/2021

FLAIR STORIES