Beautyredactrice Charlotte verzamelde voor jou de meest opvallende trends, het leukste beautynieuws en de nieuwste beautyproducten. Deze week: onze favoriete natuurlijke deo’s en een verrassend nieuw ingrediënt in skincare.
Smells di-vine
Een parfummerk dat is ontstaan tussen de wijnranken, dat kan niet slecht zijn, toch? Cépages is opgericht door Lauriane Guignon, die is opgegroeid in de wereld van de wijn, geurplanten en parfums. Fruit, bloemen en natuur staan centraal en de productie gebeurt heel lokaal in Grasse, de parfumhoofdstad van de wereld. De kurken dop is een subtiele hint naar de wijnbouw.
Eau de parfum – € 150 (50ml) – Cépages, shop hier.
Nieuw & Belgisch
Juge is een nieuw no-nonsense Belgisch skincaremerk, opgericht door apotheker en skincare-expert Julie Geebelen. Geen uitgebreide routine met tientallen stappen, maar wel één serum en een crème met doeltreffende ingrediënten, geschikt voor alle huidtypes. Mooi pluspunt: voor hun verpakkingen en displays werken ze samen met maatwerkbedrijven en leerlingen uit het buitengewoon onderwijs.
Face Cream en Face Serum – beide € 49 – Juge, shop hier.
Schoonheidsslaapje
Melatonine kennen we als het ‘slaaphormoon’, maar wist je dat het tegenwoordig ook een populair ingrediënt is in skincare? Het is een krachtige antioxidant die je wapent tegen uv-schade en doeltreffend zou zijn tegen huidveroudering. Het is vooral populair in nachtcrèmes, zoals de nieuwe Minéral 89 Nachtcrème van Vichy, omdat het de huid ‘s nachts helpt om te herstellen.
Minéral 89 Herstellende Nachtcrème – € 28,50 – Vichy, shop hier.
Don’t sweat it
Zit je verveelt met zweetgeurtjes en ben je op zoek naar een alternatief voor de klassieke deo? Dit zijn onze twee favorieten van Belgische bodem. Ze zijn beide geformuleerd met huidvriendelijke ingrediënten, dus ideaal als je snel last hebt van irritatie onder je oksels.
Lees ook: