Flair & Estée Lauder
Overal ter wereld sterven er vrouwen aan borstkanker, maar tot zo’n 25 jaar geleden durfde er niemand over deze verschrikkelijke ziekte te praten. Tot idealist Evelyn H. Lauder haar mond wél opentrok. Ze stampte de campagne Pink Ribbon uit de grond en nu – 25 jaar later – dragen we nog steeds met trots het iconische roze lintje.
Breast Cancer Awareness Campaign
Evelyn H. Lauder besliste in 1992 om borstkanker bespreekbaar te maken. Ze wilde mensen informeren over deze vreselijke ziekte en wilde er alles aan doen om deze kanker aan te pakken. Daarom lanceerde ze de Breast Cancer Awareness Campaign (beter bekend als de Breast Cancer Campaign) van The Estée Lauder Companies. Ze riep de roze lintjes van Pink Ribbon in het leven en een jaar later richtte Evelyn de Breast Cancer Research Foundation (BCRF) op. Yep, Evelyn was een vrouw met ambitie en dat zien we graag.
De organisatie heeft ondertussen al het leven van duizenden vrouwen compleet veranderd. Zo is het sterftecijfer bij borstkanker de voorbije twintig jaar al met 38 procent gedaald en de kans op overleving na vijf jaar is groter dan 90 procent wanneer borstkanker in een vroeg stadium wordt ontdekt. Bovendien worden de behandelingen nu afgestemd op het type borstkanker, want de ziekte kan zich in verschillende vormen uiten.
Vijf – roze – beautymerken
Estée Lauder steunt al 25 jaar de strijd tegen borstkanker en het cosmeticabedrijf heeft nog steeds één doel: borstkanker stoppen. Natuurlijk is dat makkelijker gezegd dan gedaan, maar alle kleine beetjes helpen. Daarom brengt The Estée Lauder Companies vijf producten op de markt om geld in te zamelen voor Breast Cancer Research. En geef nu toe: als we het goede doel kunnen steunen, leggen wij maar al te graag enkele producten in ons winkelmandje.
Deze handcrème ruikt naar rozemarijn en munt. Dankzij de
hydraterende werking worden je handen zachter en gladder.
Adviesprijs: voor een tube van 150 ml betaal je 30
euro. Geschonken bedrag: Aveda zal 3 euro van de aankoopprijs
schenken aan diervriendelijk onderzoek via de Breast Cancer
Research Foundation.
Deze moisturizer biedt dagelijkse hydratatie én zorgt ervoor
dat je huid er langer jong uitziet. Bij dit flesje krijg je ook een
Pink Ribbon-sleutelhanger cadeau. Win-win! Adviesprijs: voor een
flesje van 200 ml betaal je
56,37 euro. Geschonken bedrag: Clinique zal 25 procent van de
aankoopprijs schenken aan het borstkankeronderzoek.
Dit serum helpt je roodheid te verminderen en kalmeert de
geïrriteerde huid onmiddellijk. In dit flesje zit kamille, pioen en
meidoorn. Een heerlijke combinatie, als je het ons vraagt.
Adviesprijs: voor een flesje van 30 ml betaal je 60
euro. Geschonken bedrag: Darphin geeft 10 euro van de aankoopprijs
aan de Breast Cancer Research Foundation.
Deze advanced night repair is de nummer één van de reparerende
serums van Estée Lauder. Dankzij dit serum blijf je er glad, jong
en stralend uitzien. Adviesprijs: voor een flesje van 50 ml betaal je 124
euro. Geschonken bedrag: Estée Lauder doneert 20 procent van de
adviesprijs aan BCRF.
Dit oogschaduwpalet bevat acht tinten. En dat is nog niet alles,
want in de prijs zit ook nog een mascara, een oogschaduwborseltje,
een mini-oogpotlood én een make-uptasje. Adviesprijs: voor dit pakket betaal je 57 euro.
Geschonken bedrag: Estée Lauder schenkt 20 procent van de
adviesprijs aan de Breast Cancer Foundation vanaf 1 september 2017
tot en met 30 juni 2018.
Lees ook: