Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Belga Image

'Plaatsvervangende schaamte', tweette een misnoegde StuBru-luisteraar.

ZIEN: Studio Brussel introduceert nieuw logo (maar niet iedereen is fan)

Laura Vansweevelt
Laura Vansweevelt Web- en reportagejournalist

Vanaf 4 februari verdwijnt het logo van Studio Brussel dat we al kennen sinds 2003. De ovalen rode sticker, een ontwerp van reclamebureau Duval Guillaume, maakt plaats voor een logo met een strakker lettertype en een zogenaamde ‘glitch‘. Al is niet iedereen even enthousiast over de nieuwe huisstijl van de radiozender.


Het nieuwe logo werd gisterenochtend door Studio Brussel de wereld ingestuurd op Twitter met als bijschrift de datum 4 februari.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Op de eerste maandag van volgende maand zal de radiozender namelijk een complete transformatie ondergaan. StuBru krijgt niet alleen een nieuw logo, maar ook een nieuw programmaschema.

De frisse wind moet Studio Brussel nieuw leven inblazen nadat de jongerenzender vorig jaar voor het eerst MNM moest laten voorgaan in de luistercijfers. Ook Qmusic doet het beter dan Studio Brussel.

‘Het nieuwe logo moet prikkelen en inspireren’


Een nieuw logo is volgens nethoofd Jan Van Biesen een eerste stap in de goede richting. ‘Het oude logo was te gedateerd geworden. Te steriel, te beperkend’, vertelde Van Biesen aan Het Nieuwsblad.

Het oude logo was gedateerd en bovendien te steriel en te beperkend.


‘Het was gewoon een stempel die overal op werd gezet. Het nieuwe logo komt in een ongelimiteerd aantal kleuren en heeft enkel het dynamische lettertype als rode draad. Het moet meer prikkelen en inspireren en het benadrukt ook dat we méér zijn dan een radiozender.’

Jan Van Biesen, nethoofd bij Studio Brussel.


In het nieuwe logo, ontworpen door het Brusselse bureau Base Design, worden de letters als het ware ‘onderbroken’, en met reden. ‘We vinden die zogenaamde glitch heel muzikaal, en heel verrassend’, dixit Van Biesen.

Niet iedereen is het echter eens met Van Biesen. Verschillende Twitteraars uitten gisteren hun ongenoegen over de nieuwe huisstijl van de radiozender. Een bloemlezing:

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

https://twitter.com/tgohja/status/1086672937929924608

Lees ook: 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '