Home Lifestyle Body SKIP DE WINTERDIP: 12 tips van fit girl Elodie Ouédraogo

SKIP DE WINTERDIP: 12 tips van fit girl Elodie Ouédraogo

5. Een halfuurtje thuis trainen is óók sporten.

Naar jaarlijkse gewoonte storten wij ons in de winter op heel veel eten en lange couchpotatoavonden. Dat kan volgens fit girl Elodie Ouédraogo beter. Vol energie en zonder dip de winter door? Dat doe je zo.

Voormalig sprintster en tv-gezicht Elodie Ouédraogo is mama van zoontje Remus. Ze weet dus als geen ander hoe je je carrière met sport, een kind en een sociaal leven moet combineren.

1

Zoek begeleiding

‘Als je nog nooit gesport hebt, raad ik je aan om te starten onder begeleiding. Je moet weten wat je doet en waarom je het doet. Je hoeft niet meteen een personal trainer onder de arm te nemen: in elke fitness kunnen ze je al aardig op weg helpen met ’n schema.’

2

Plan 3 sportmomenten per week in je agenda

‘Probeer zo veel mogelijk op vaste tijdstippen te sporten. Door sporten tot een deel van je dagelijkse routine te maken, hou je beter vol.’

3

Allez, changez!

‘Als je altijd hetzelfde doet in de gym, stagneert je resultaat na een tijdje. Daarom is het belangrijk om cardio-oefeningen zoals lopen en fietsen te combineren met krachttraining. Je zal sneller resultaat boeken. Geen nood, je krijgt er geen brede schouders van.’

4

Zoek een sportbuddy

‘Als je op een regenachtige avond alleen moet gaan lopen, ruil je je sportbroek al gauw voor een pyjamabroek. Maar als je sportbuddy op de deur staat te kloppen, moet je wel. Je pusht jezelf ook harder als je iemand hebt om jezelf mee te vergelijken.’

5

30 minuten sporten is al genoeg

‘Als werkende mama weet ik als geen ander hoe moeilijk het is om tijd te vinden om te sporten. Ik doe thuis geregeld een halfuurtje HIIT-training terwijl mijn zoon slaapt, een high interval-training met weinig pauze. Een halfuurtje thuis trainen is ook sporten.’

6

Tip voor kersverse mama’s: ga wandelen

‘Voel je je nog niet klaar om naar de sportschool te trekken? Maak geregeld een grote wandeling met je baby. Die heeft er deugd van en jij blijft in beweging.’

7

Squat op de trap

‘Dat je de lift links moet laten liggen, had je vast al wel begrepen. Maar hoe maak je die traptraining intenser? Door squats te doen! Zak bij elke stap zo diep mogelijk door je benen en kom weer recht. Booty lift op het werk!’

8

Maak er een gewoonte van om overal te bewegen

Squats tijdens het tandenpoetsen, een minuut plank terwijl je je kom soep opwarmt, stretchen in de zetel… Bewegen kan overal.’

9

Zorg voor een strakke sportoutfit

‘Een losse joggingbroek is niet gemaakt om in te sporten. Om vrij te kunnen bewegen tijdens je work-out, draag je het best een goede sportbeha, een aansluitend T-shirt en een sportlegging. Je vindt fijne en betaalbare sportkledij in de grote ketens.’

10

Stel realistische doelen

‘Na een maand hard sporten zie en voel je meestal nog maar weinig resultaat. Je moet een moeilijke periode door voor je je écht fitter begint te voelen.’

11

Ik ga op reis en ik neem mee…

‘Maak er een spelletje van met je vriendinnen. Je doet een oefening, je herhaalt die en doet er een andere bij. Daarna herhaal je de eerste twee oefeningen en doe je er nog een bij. De afwisseling maakt het leuk.’

12

Helaas pindakaas, er is geen quick fix

‘Drie weken dieet, één oefening per dag voor ’n strakke buik… Het bestaat niet. Als je fit wil worden, moet je sporten en gezond eten. Het vraagt heel wat toewijding.’

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.